شناسهٔ خبر: 29494802 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استفاده از ایمیل‌های شخصی، ایوانکا را به دردسر انداخت

دختر رئیس‌جمهور آمریکا با اتهامات جدیدی مواجه شده که زمانی «دونالد ترامپ» در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 از اتهامات مشابه آن به عنوان اهرم فشاری علیه رقیب دموکراتش استفاده کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع در کاخ سفید گفته‌اند، «اینوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته صدها ایمیل به دستیاران کاخ سفید و مقامات کابینه و دستیاران شخصی خود ارسال کرده که در اکثر آنها نیز قوانین مربوط به اسناد فدرال را نقض کرده است.

بنا بر گزارش روزنامه «لس آنجلس تایمز»، مقامات ذیربط کاخ سفید حین بررسی ایمیل های جمع‌آوری شده پاییز گذشته از جانب پنج نهاد کابینه، از موضوع استفاده مکرر ایوانکا از ایمیل شخصی خود مطلع شده‌اند.

در این بررسی مشخص شده که تقریبا در تمام سال 2017 میلادی، ایوانکا برای ارتباط گرفتن درباره کارهای رسمی کاخ سفید از حساب کاربری ایمیل شخصی خود استفاده کرده است.

این خبر باعث نگرانی برخی از مشاوران دونالد ترامپ شده چرا که نگرانند این اقدام ایوانکا نیز در نهایت پیامدهای مشابه استفاده «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی از ایمیل‌های شخصی را به دنبال داشته باشد. این مسئله در رقابت‌های انتخاباتی آن سال اهرم فشاری برای رقیب جمهوریخواه کلینتون شده بود.

موضوع استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی در ماه جولای سال 2015 میلادی درست زمانی که رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آغاز شده بود، در رسانه‌ها فاش شد. اف بی آی تحقیقاتی را در این خصوص به انجام رساند و در نهایت اعلام کرد که بخش قابل توجهی از مکاتبات وی از این طریق شامل اطلاعات محرمانه می‌شده است.

برخی دیگر از دستیاران کاخ سفید نیز از میزان استفاده ایوانکا از ایمیل‌های شخصی شگفت‌زده شده‌اند. در این میان، ایوانکا گفته است که دلیل این اقدام این بوده که وی آشنایی کافی با جزئیات قوانین مربوطه نداشته است.

کاخ سفید نیز درخواست‌ها برای واکنش در این خصوص را به وکیل ایوانکا ترامپ ارجاع داده است.

سخنگوی وکیل حقوقی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که استفاده ایوانکا از ایمیل شخصی در انجام کارهای رسمی کاخ سفید مربوط به دوره قبل از توجیه وی در ارتباط با قوانین اداری و رسمی بوده و هیچ یک از ایمیل‌های ارسال شده در این دوره حاوی اطلاعات یا اسناد محرمانه نبوده است.

وی در ادامه گفته که استفاده ایوانکا از ایمیل‌های شخصی با پرونده خانم کلینتون که از یک سرور ایمیل خصوصی در زیرزمین خانه‌اش در نیویورک استفاده کرده بود، متفاوت است چرا که یک آرشیو شامل هزار مورد از ایمیل‌های خانم کلینتون طی تحقیقات کنگره‌ای توسط یک متخصص کامپیوتر پاک شده است.

سخنگوی وکیل حقوقی کاخ سفید ادامه داد: «خانم ترامپ از یک سرور خصوصی در داخل خانه یا اداره خود استفاده نکرده و هیچ اطلاعات محرمانه‌ای نیز در این ایمیل‌ها ارسال نکرده است و هیچ ایمیلی نیز پاک نشده است».

این در شرایطی است که هیلاری کلینتون نیز در زمان برملا شدن این پرونده اعلام کرده بود در جریان کامل قوانین نبوده یا از برخی قوانین سوء برداشت داشته است.

پس از افشای استفاده ایوانکا ترامپ از ایمیل شخصی برای ارسال نامه‌های رسمی کاخ سفید، «ریچارد بلومنتال» یک سناتور کنگره آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» تأکید کرد که تحقیقاتی جامع باید در رابطه با این اقدام خانم ترامپ انجام گیرد.

این سناتور کنگره با رد ادعای ایوانکا مبنی بر عدم اطلاع کافی از قوانین مربوط به استفاده از ایمیل شخصی حین انجام کارهای رسمی کاخ سفید تأکید کرد که این مسئله نقض آشکار قوانین است و نباید نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/.

نظر شما