شناسهٔ خبر: 29494394 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دیده‌بان حقوق بشر: هیچ انتخابات آزادی در بحرین وجود ندارد

R36348/P36355/S8,90,1115/CT10

سازمان دیده‌‎بان حقوق بشر اعلام کرد که در سایه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه شهروندان امکان برگزاری انتخابات آزاد در این کشور وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که در سایه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، امکان برگزاری انتخابات آزاد در بحرین وجود ندارد.

دیده‌بان حقوق بشر از رژیم آل خلیفه خواست که این رژیم را به انجام اقدامات لازم به منظور اصلاح قوانین ضد آزادی بیان و برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز و آزادی رهبران معارض که در زندان به سر می‌برند تشویق کنند.

"لما فقیه" نایب رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت بحرین از طریق زندانی کردن معترضان و ساکت کردن مخالفان نمی‌تواند شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد را فراهم کند.

گفتنی است که یازدهم ژوئن گذشته حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین قانونی را امضا کرد که به موجب آن هر کسی که عضو تشکل‌ها و احزاب سیاسی منحله است یا اینکه قبلا به بیش از 6 ماه حبس محکوم شده نمی‌تواند برای مناصب سیاسی نامزد شود و با توجه به این قانون معارضان نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که بحرین باید این اصلاحیه را لغو کرده و به معارضان اجازه نامزدی در انتخابات را بدهد، همچناکه تمام کسانی که به زور و یا به دلیل انجام فعالیت‌های سیاسی در این کشور بازداشت شده‌اند مانند شیخ علی سلمان و نبیل رجب از زندان آزاد شوند.

 اعتراضات مردمی در مخالفت با انتخابات فرمایشی رژیم خلیفه همچنان ادامه دارد و پاره کردن پلاکاردها و تصاویر شرکت کنندگان در آن ادامه دارد، مردم بحرین تاکید می‌کنند در این انتخابات نمایشی شرکت نخواهند کرد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنۀ خیزش مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است.

مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما