شناسهٔ خبر: 29493839 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمبود نیروی انسانی؛ مهمترین مشکل آموزش و پرورش/ سهم ۳۵ درصدی منطقه ۶ در کسب رتبه‌های برتر جهانی

نظریان با بیان اینکه مدیران نقش اساسی در مدرسه دارند، گفت: کمبود معلم بزرگترین مشکل آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

سهم ۳۵ درصدی منطقه ۶ تهران در کسب رتبه‌های برتر جهانی و کنکور / کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری و برگزیدگان‌ المپیاد‌های کشوری به منطقه 6 عصر امروز با حضور جواد نظریان‌ رئیس آموزش و پرورش منطقه 6 و جمعی از مدیران برتر این منطقه در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم نظریان با بیان اینکه مدیران به عنوان راهبران‌ آموزش و پرورش نقش اساسی در اداره مدرسه دارند؛ اظهار کرد: این افراد اهداف آموزش و پرورش را قابل دسترسی و اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش مشکلات تعلیم و تربیتی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین این مشکلات را می‌توان نیروی انسانی دانست؛ اما در منطقه 6 سعی کردیم کمبود نیروی انسانی و نبود نیروی توانمند در برخی از دروس را تا حد ممکن برطرف کنیم.

فضای آموزشی  دچار محدودیت و محرومیت است

رئیس آموزش و پرورش منطقه 6 با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش کمبود فضای مناسب آموزشی است بیان کرد: فضای آموزشی در حدی دچار محدودیت و محرومیت است و این در شأن دانش آموزان ما نیست اما باید به وجود معلمان فداکار هم اشاره کنیم که برای رسیدن به اهداف مطلوب در چنین شرایطی فعالیت می‌کنند.

نظریان تصریح کرد: آموزش و پرورش منطقه 6 امسال عملکرد قابل قبولی را در المپیاد و کنکور داشت و 35 درصد از موفقیت‌های این مراسم متعلق به این منطقه است؛ علاوه بر آن 5 رتبه تک رقمی، 52 رتبه تک رقمی و 57 رتبه زیر 100 مربوط به این منطقه است.

گفتنی است؛ در این مراسم از 160 برگزیده المپیادهای‌ جهانی و کشوری و رتبه‌های برتر با حضور مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما