شناسهٔ خبر: 29493478 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اسطوره فقید استقلال در صدر گلزن ترین مهاجمان ملی تاریخ ایران

اسطوره فقید باشگاه استقلال از لحاظ آمار بهترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران به شمار می رود.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

غلامحسین مظلومی اسطوره استقلال تهران، متولد 23 آبان ماه 1328 می باشد که در تاریخ 28 آبان 1393 درگذشت.

مهاجم سابق تیم ملی کشورمان و تیم استقلال از حیث گلزنی آمار فوق العاده را به ثبت رسانده که او را به عنوان گلزن ترین مهاجم تاریخ فوتبال معرفی می کند. 

کسب جام های متعدد با استقلال و گلزنی در تورنمنت های مختلف داخلی و بین المللی این بازیکن فقید را به چهره ای محبوب بین فوتبالدوستان ایرانی تبدیل کرده است.

مهاجم فقید آبی ها در دوران فوتبال ملی خود موفق شد 2 بار به همراه تیم ملی قهرمان جام ملت های آسیا شود وموفق به گلزنی در آن دیدار ها شود. همچنین این مهاجم گلزن در المپیک آسیایی عنوان قهرمانی را با تیم ملی ایران بدست آورد و یک جام دیگر به ویترین افتخارات خود افزود.

در رده باشگاهی هم افتخارات غلامحسین مظلومی کم نیست. کسب عنوان قهرمانی در سال 1349 با استقلال در جام باشگاه های آسیا و مقام سومی این رقابت ها در سال 1350 از جمله این عناوین است. قهرمانی به همراه استقلال در جام باشگاه های تهران در سال 1349 هم در کارنامه این مهاجم فقید استقلال ثبت شده است.

اما رکورد های فردی اسطوره محبوب آبی ها هم بسیار قابل ذکر و مهم می باشد.

آقای گل جام ملت های آسیا ۱۹۷۶، آقای گل جام باشگاه های آسیا ۱۳۴۹، آقای گل المپیک آسیایی، بهترین گلزن تاریخ جام تخت جمشید با مجموع ۶۵ گل زده، بهترین مهاجم آسیا در سال ۱۹۷۴، بهترین میانگین گلزنی تاریخ در تیم ملی ایران (جوانان و بزرگسالان)، گلزنی در المپیک کانادا ۱۹۷۶ در برابر کوبا. مهاجم فقید آبی پوشان 48 بازی ملی و 37 گل زده در کارنامه خود دارد که میانگین 77/. گل در هر بازی را برای او به ثبت رسانده و او را دارای بهترین میانگین گلزنی در بین تمام مهاجمان تاریخ فوتبال ایران کرده است.

باورش کمی سخت است این همه افتخار با محدودیت های آن دوره و زیر ساخت های کمی که با آن مواجهه بودند تنها توسط یک نفر کسب شده باشد و آن یک نفر کسی نیست جز غلامحسین مظلومی اسطوره محبوب آبی وشان پایتخت.

 

نظر شما