شناسهٔ خبر: 29493070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوزستان| زیبایی‌های بارندگی بعد از خشکسالی چند ساله هندیجان به روایت تصویر

R41468/P1357/S6,57/CT8

پس از چند سال خشکسالی بالاخره بارندگی سبب شد چهره شهر محروم و خشکی‌زده هندیجان دگرگون شود و مردم این شهر از لطافت بارندگی و جمع شدن آب در سطح شهر خوشحال و شادمان شوند. هر چند که تجمع آب مشکلاتی را دارد اما زیبایی‌های زیادی در آن نهفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، همه ما به یاد داریم که در زمان کودکی هنگام بارندگی‌های شدید خیابان‌ها و معابر برای چند ساعتی مملو از آب بود که به‌ راحتی دانش‌آموزان نمی‌توانستند به مدرسه بروند و با چکمه‌های بزرگ در میان این آب‌ها زده و راهی مدرسه می‌شدند.

اما در سال‌های اخیر با کمترین بارندگی مدرسه‌‌ها تعطیل می‌شود در گذشته بارندگی‌های سنگین هم مانع از تعطیل مدارس نمی‌شد و با شور و شعفی که در آن زمان‌ها بوده دانش‌آموزان به هر طریقی راهی مدارس و کلاس درس می‌شدند. اکنون همگی آن‌ دوران دوست داشتنی به خاطره‌هایی شیرین تبدیل ‌شده است.

در 10 سال اخیر استان خوزستان و شهرستان هندیجان دچار خشک‌سالی عجیب و طولانی ‌مدت شدند که نابودی رودخانه، شوره‌زار شدن زمین‌های کشاورزی و شهری، از بین رفتن فضاهای زیبای سبز، مهاجرت‌های مردم از این شهر، نابودی بخش کشاورزی و دامپروری، تلف شدن هزاران ماهی رودخانه زهره از نشانه‌های شوم خشک‌سالی بود.

اما در سال 97 با آغاز پاییز رحمت الهی چنان شهر هندیجان را در برگرفت که همگی تعجب و از ابراز محبت آسمان و خدای آسمان و زمین تشکر و قدردان بودند امسال بارندگی‌ها در هندیجان سبب شده هندیجان محروم رتبه دوم استان خوزستان را کسب کند.

حجم زیاد بارندگی سبب شده برخی خیابان‌های هندیجان دچار آبگرفتی شود که بعد از چند ساعت توسط جوی و جداول به سمت رودخانه زهره هدایت ‌و در نهایت به خلیج ‌فارس بریزد. تجمع آب‌ها سبب شد یاد گذشته‌ها در خاطره ما زنده شود که دیدن برخی تصاویر آن خالی از لطف نیست.

گزارش از محمد مهدی صادقی

انتهای پیام/ح

نظر شما