شناسهٔ خبر: 29493044 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واحد سیمای اصفهان جایگاه مناسبی در کشور ندارد

اصفهان -ایرنا- مدیرکل صدا و سیمای اصفهان گفت: در رتبه بندی های کشور، واحد سیمای اصفهان در جایگاه نهم قرار دارد و در این رتبه ‌بندی ‌در جایگاهی که باید باشیم، نیستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهرام عبدالحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رادیو اصفهان نیز در رتبه بیست و دوم کشور قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در پایان هر فصل، تمام مراکز استانی رتبه بندی می شوند و این رتبه ها مربوط به سه ماهه اول سال است و می کوشیم تا به جایگاه بهتری برسیم.
وی عوامل متعدد از جمله مسائل مالی را باعث رکود صدای و سیمای مرکز اصفهان در سطح کشور دانست و گفت: برای رسیدن به جایگاه مطلوب، باید همه کمک کنند و اکنون مهم‌ترین مشکل ما مالی است.
وی مشکل دکور را جزو عوامل تاثیرگذار در امتیاز رتبه بندی مراکز صدا و سیما دانست و افزود: مرکز اصفهان در زمینه تصویربرداری و کارگردانی ممتاز است اما در دکور مشکل دارد.
مدیرکل صدا و سیمای اصفهان اظهار داشت: زیر ساخت های صدا و سیمای این مرکز در شان اصفهان نیست و درصددیم جز و پنج استان برتر کشور شویم.
عبدالحسینی تاکید کرد: صدا و سیمای اصفهان همیشه در سطح کشور زبانزد بوده است و باید به جایگاه واقعی خود برسد و برای رسیدن به این هدف، شورای راهبردی متشکل از هنرمندان و اندیشمندان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در تهیه و تولید کارهای نمایشی، اصفهان ظرفیت خوبی دارد و تلاش می کنیم با برنامه‌ریزی خوب بتوانیم توقع مردم استان را محقق کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای اصفهان افزود: هرچند طرح‌هایی برای فیلم‌های سینمایی، تله فیلم و مستند ارائه شده است اما تاکید داریم که در آنها از هنرمندان استان استفاده شود.
وی همچنین در باره برنامه‌های صدا و سیمای اصفهان در زمینه 40 سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در مدت سه ماه حضورم در صدا و سیمای استان، برنامه کوتاه مدتی را تدوین کردیم.
عبدالحسینی ادامه داد: برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، از نیمه دوم سال 95 ستادی در صدا و سیمای همه استان ها تشکیل شد تا برای این مناسبت برنامه‌هایی تولید و پخش کنند.
وی افزود: تاکنون کارهای خوبی انجام شده و از ابتدای امسال تولیدات ما در شبکه استانی و ملی در حال پخش است و یکی از آنها گفت و گو با همه استانداران از اول انقلاب تاکنون بوده که از 14 استاندار تاکنون با شش استاندار گفت ‌و گو شده است که تا پایان سال به اتمام می رسد.
مدیرکل صدا و سیما استان اصفهان، عملکرد نظام پس از انقلاب، روایت پیشگامان انقلاب و نماهنگ را از مهمترین مستندهای در حال ساخت در این مرکز اعلام کرد.
وی گفت: اقدامات قبل و بعد از انقلاب در استان، تولید بیش از 70 مستند از دستاوردها و پتانسیل های اصفهان، تهیه مستند خبری از مکان‌های تاریخی، حضور پیشگامان، اسناد تاریخی و روایت های آیت‌الله مستجابی در 40 قسمت از مهمترین فعالیت های صدا و سیمای مرکز اصفهان به این مناسبت است.
7141/6027

نظر شما