شناسهٔ خبر: 29492283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)قزوین

بیش از160عنوان برنامه در سپاه امام حسن مجتبی (ع)/بسیج،برگرفته ازفرهنگ ریشه‌دار اسلامی

صاحب‌خبر -

سرهنگ داود بهرامی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج بیان کرد: آنچه که بر همگان روشن است  این است که مردم، اصلی‌ترین بخش یک جامعه زنده و پویا هستند. مقتدرترین حکومت‌ها چنانچه فاقد پشتوانه مردمی باشند به‌راحتی آسیب‌پذیر بوده و قدرت پیش‌برنده لازم را نخواهند داشت.

وی گفت: عکس این موضوع نیز صحت دارد یعنی حکومت‌هاییموفق و ماندگار و پویا هستند که از متن مردم برخاسته و حضور مردم را در همه عرصه به همراه داشته باشند. بر همین اساس حضرت امام خمینی (ره) با بینش عمیق خود، بارها بر جایگاه مهم مردم برای رساندن کشور به سعادت، تأکید داشته اند. 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در پنجم آذرماه سال سال 58 یعنی در مدتی کمتر از یک ماه بعد از حادثه تسخیر لانه جاسوسی، که لزوم تداوم حضور و همبستگی مردم در فرایند تثبیت انقلاب یک ضرورت حتمی بود، امام راحل فرمان تاریخی تشکیل بسیج را صادر کردند. امام با درایت خود در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، قشرهای گوناگون را به یکپارچگی و بسیج عمومی برای نجات کشور از بحران جنگ تشویق کردند. 

وی گفت: بسیج بعنوان یک نهاد مردمی، یکی از مستحکم‌ترین نهادهای کشور مطرح ساخت. امام بسیج را تجلی وحدت و یکپارچگی آحاد مردم می‌دانستند و یادآور می‌شوند که هدف همه امامان معصوم ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان ملت مسلمان بوده است و فرموده‌اند: ائمه ما با همان دید الهی که داشتند، می‌خواستند که این ملت‌ها را با هم بسیج کنند از راههای مختلف، اینها را یکپارچه کنند تا آسیب پذیر نباشند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: از همین رو فلسفه ایجاد بسیج در واقع ایجاد و تحکیم همبستگی میان اقشار مختلف در مواجهه با هجمه های مختلف است که در جامعه امروز و جنگ نرم موجود ترویج این تفکر امری لازم است. بنابراین بر اساس اندیشه امام راحل (ره) بسیج، بر اساس ارزش‌های انسانی و فرهنگ ریشه‌دار اسلامی شکل گرفته و رمز موفقیت آن، این است که از اعتقاد میلیون‌ها انسان برخاسته است.  ایمان، اخلاص، ایثار و شجاعت، ویژگی‌های بسیجی‌هایی هستند که در دامن فرهنگ اصیل اسلامی رشد کرده‌اند.

سرهنگ با اشاره به برنامه های این هفته بهرامی افزود: امسال نیز همچون سنوات پیش سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) برنامهای متنوعی را با بیش از 160 عنوان برنامه تبیین کرده که اولین برنامه روز دوشنبه دیدار مجموعه سپاه ناحیه و استان با نماینده ولی فقیه بود. همچنین غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، برگزاری نشست های بصیرتی سیاسی با محوریت شناساندن اهداف دشمن در ایجاد تحریم های اقتصادی و نحوه مقابله با آنها، سخنرانی فرماندهان سپاه پیش از خطبه های  نمازجمعه و حضور بسیجیان در صفوف نماز جمعه از جمله  این برنامه ها می باشد.

وی افزود: همچنین از شاخص ترین برنامه های سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان در شبستان امام علی (ع)، آبروی محله با گرامیداشت یاد شهیدان همچون شهید سیاهکالی مرادی، می باشد. 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه نیاز است تا با ایجاد فضای جهادی، تفکر بسیجی را در جامعه ترویج و نهادینه نماییم که هفته بسیج ظرفیتی برای اجرایی این امر می باشد.

1010/ت30/ب

نظر شما