شناسهٔ خبر: 29492033 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

2 فیلم از کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره رشد راه یافت

به گزارش ایرنا، محمدشریف اسلامی روز سه شنبه در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت: چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از 25 آبان تا دوم آذر امسال در سینما

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، محمدشریف اسلامی روز سه شنبه در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت: چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از 25 آبان تا دوم آذر امسال در سینما فلسطین تهران برگزار می شود.
وی افزود: محراب آرامش انیمیشنی با تکنیک 2 بعدی بوده و داستان آن درباره آهوی حامله ای است که برای نجات جان فرزندش از فرش هایی با نقوش اسلامی می گذرد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این انیمیشن در چهار دقیقه و با استفاده از نقوش و گلیم روایت می شود.
اسلامی عنوان کرد: تهیه کنندگی این انیمیشن با حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ابراز داشت: طراحی و کارگردانی این انیمیشن بر عهده زیبا ارژنگ است و کار تدوین و طراحی صدای آن را نیز به ترتیب بنیامین قچاق و علی علیدوستی انجام داده اند.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این انیمیشن 30 آبان امسال در سالن شماره یک سینما فلسطین تهران نمایش داده می شود.
اسلامی اظهار داشت: نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «دا» سعید کریمی است و زهره بیتاب، حسین کریمی، زیور جهان و محمد دلشاد در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
وی افزود: جواد هادی اصل تصویربردار، پژمان امیرنژاد صدابردار، خسرو روشناس مدیر تولید، سعید کریمی مسئول تدوین و صداگذاری، مصطفی لاهوتی نژاد بازیگردان، حسین اژدری عکاس، ایمان هاشم پور انیمیشن ساز، حسین کریمی طراح صحنه و محمد حسینی طراح لباس این فیلم کوتاه هستند.
اسلامی بیان کرد: داستان این فیلم کوتاه روایت مادر شهیدی است که همچون دیگر مادران شهدای کشور اسوه صبر و استقامت بوده و در حالی که طاقت دوری پسرش را حتی برای لحظه ای ندارد اما پسر او گمنام به دست تاریخ سپرده می شود و حضور او مدام در کنار مادر تنهایش احساس می شود.
وی عنوان کرد: این فیلم کوتاه پیش از این نیز کاندیدای دریافت جایزه از دومین جشنواره ملی فیلم کلیبر در آذربایجان شرقی بوده است.
7535/6110
انتهای پیام

نظر شما