شناسهٔ خبر: 29491915 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از دانشگاه تهران

تهران - ایرنا - همزمان با هفته جهانی کارآفرینی مسابقه بزرگ نقاشی دانش‌آموزی با عنوان سفر به دانشکده کارآفرینی توسط انجمن دانش‌آموختگان این دانشکده و طرح ملی کاشف و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دانشکده کارآفرینی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

براساس گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این مسابقه بیش از 200 دانش‌آموز علاقه‌مند با ایده‌پردازی و ترسیم رؤیای خود در سن 25 سالگی یک شغل، محصول یا خدمت را برای آینده خود متصور شدند و آن را بر روی کاغذ به تصویر کشیدند.
از برگزیدگان این مسابقه در اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی تقدیر به عمل خواهد آمد.

** برنامه روز شاد پردیس ابوریحان
در برنامه روز شاد پردیس ابوریحان که 21 آبان ماه سال جاری برگزار شد، واحدهای مختلف حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی، کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی با ارائه برنامه‌های متنوع برای ایجاد روزی شاد و خاطره‌انگیز برای دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان تلاش کردند.
در این مراسم، واحد تربیت بدنی با طراحی و اجرای مسابقات ورزشی شاد و متنوع، کانون قرآن و عترت با برگزاری مسابقات قرآنی، کانون ادبی پرنیان با اجرای برنامه تست مجری گری و مشاعره و مسابقات ادبی، کانون همیاران سلامت با برگزاری مسابقات هیجانی و بازی‌های فکری، و کانون موسیقی با اجرای موسیقی زنده در برنامه حضور داشتند.
هم‌چنین برنامه‌های آموزش کارآفرینی، مسابقه ورزشی در رشته‌های فوتسال ، بسکتبال، دوچرخه سواری، پرتاب دارت، تیراندازی با اسلحه بادی، پرتاب حلقه بسکتبال و هفت سنگ در این رویداد شاد اجرا شد.
در این برنامه رئیس پردیس، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و نماینده مقام معظم رهبری در پردیس، ضمن بازدید از غرفه‌ها و محوطه برنامه، در برنامه ها شرکت کردند.

**دیدار با دانشجویان جانباز
مدیران شاهد و ایثارگر و امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران به اتفاق مسئولان دو اداره کل با حضور در ساختمان شماره 4 کوی دانشگاه با جانبازان ساکن در این مجتمع دیدار و گفت و گو کردند.
در این دیدار دانشجویان جانباز به ارائه نظرات خود درباره بهبود وضعیت اسکان دانشجویان ، رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی محیط کوی دانشگاه برای همه دانشجویان ساکن به عنوان سرمایه‌های بی‌بدیل ملی پرداختند و آمادگی خود را جهت هر گونه کمک فکری و عملیاتی اعلام کردند.

** نخستین کنفرانس بین‌المللی صلح و حل منازعه
دانشگاه تهران با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، کمیسیون ملی یونسکو ایران و انجمن علمی مطالعات صلح ایران، در نظر دارد نخستین کنفرانس بین‌المللی 'صلح و حل منازعه' را در روزهای 9 و 10 اردیبهشت 1398 برگزار کند.
شناسایی استادان، پژوهشگران و آثار مربوط به صلح و حل منازعه در ایران و جهان، ایجاد فضای گفت و گو و تبادل تجارب بین استادان، پژوهشگران و متخصصان صلح و حل منازعه در ایران و جهان، ایجاد و ترویج ادبیات و متون مربوط به صلح و فنون حل منازعه، انتشار مجموعه مقالات و آثار مرتبط با صلح و مهارت‌های حل منازعه، کمک به حوزه‌های اجرایی و مجامع علمی مرتبط در تولید متون علمی و تخصصی و حل مسائل، ارتباط با مراکز علمی بین‌المللی فعال در حوزه مطالعات صلح و حل منازعه، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی با هدف آموزش فنون و مهارت‌های مذاکره و حل منازعه از اهداف برگزاری این همایش است .
**9489**1601**

نظر شما