شناسهٔ خبر: 29491646 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قیمت بنزین خارج از سهمیه بر اساس میانگین قیمت سوخت در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تعیین می‌شود

R41383/P41383/S9,1299/CT12

حمید گرمابی گفت: هیچگونه تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین مطرح نیست و در صورتی که افراد به بنزین بیشتری برای وسایل خود نیاز داشته باشند باید آن را به قیمتی که بر اساس میانگین قیمت این نوع سوخت در کشورهای حاشیه خلیج فارس تعیین خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حمید گرمابی عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: چند سال متوالی است که هر لیتر بنزین به قیمت 1000 تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد و هیچ گونه تصمیمی هم در شرایط فعلی برای افزایش قیمت این نوع سوخت مطرح نیست زیرا قیمت بنزین ارتباط مستقیمی با سایر کالاها داشته و می تواند علاوه بر نوسان‌های قیمت دلار که طی ماه‌های گذشته به شدت معیشت طبقات متوسط و ضعیف جامعه را تحت تاثیر قرار داده است،  شوک قیمتی دیگری به جامعه منتقل کند.

وی تصریح کرد: از طرفی به منظور جلوگیری از افزایش قاچاق بنزین بناشده است که در مرحله اول کارت های سوخت احیا شوند و افراد بر اساس سهمیه هایی که برای وسایل مختلف در نظر گرفته خواهد شد، نسبت به استفاده از بنزین اقدام کنند.

گرمابی ادامه داد :در این مرحله بنزین سهمیه بندی شده با همان قیمت فعلی یعنی 1000تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت و در صورتی که افراد به بنزین بیشتری برای وسایل خود نیاز داشته باشند باید آن را به قیمتی که بر اساس میانگین قیمت این نوع سوخت در کشورهای حاشیه خلیج فارس تعیین خواهد شد، تهیه کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدودیتی جهت استفاده از بنزین با قیمت آزاد نیز در نظر گرفته نشده است، افزود: از طرفی به جهت صرفه جویی در هزینه ها قرار است برنامه کارت سوخت در کارت های بانکی که افراد معرفی می کنند تعریف شود تا هزینه ای جهت صدور کارت سوخت بر مردم تحمیل نشود.

انتهای پیام/ 

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

نظر شما