به گزارش شانا به نقل از شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، ساسان کاظمینژاد، مدیر بهینهسازی انرژی در بخش حملونقل این شرکت با اشاره به اینکه تعداد 525 دستگاه واگن باری مورد تصویب هیئت مدیره بهینهسازی مصرف سوخت است و طرحهای دیگری در این خصوص تحت بررسی و کارشناسی قرار دارد، افزود: بهزودی عملیات اجرایی چند قرارداد در زمینه توسعه حملونقل ریلی کشور آغاز خواهد شد.
وی در ادامه اهداف، مأموریت و چشمانداز شرکت بهینهسازی مصرف سوخت را تشریح و ماده 12 قانون رﻓﻊ ﻣﻮاﻧﻊ ﺗﻮﻟﯿﺪ رﻗﺎﺑﺖﭘﺬﯾﺮ و ارﺗﻘﺎی ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻟﯽ ﮐﺸﻮر را فرصت مناسبی برای بهکارگیری بخش خصوصی در سرمایهگذاری و عرضه توانمندیها و تخصص در جنبههای مختلف حملونقل ریلی عنوان کرد.
کاظمینژاد اظهار کرد: امید میرود با تلاش مستمر نیروهای کارشناسی در راهآهن و شرکت بهینهسازی، ضمن تداوم این روند، شاهد رونق هرچه بیشتر در زمینه صنعت ریلی و صرفهجویی در مصرف سوخت و ایجاد اشتغالزایی در این صنعت باشیم.
در ادامه محمد پورفخری، مدیرکل راهآهن هرمزگان، به آثار بهرهبرداری و جایگزینی حمل بار از جاده به ریل اشاره کرد و گفت: یکی از راههای کاهش تصادفات، کاهش بار ترافیکی جادهها، کاهش هزینه حمل بار، کاهش آلایندههای ناشی از حمل بار در جادهها و انتقال بار از جاده به ریل است.
در ادامه سعید رسولی، عضو هیئت مدیره راهآهن جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به تاریخچه ماده 12 قانون رﻓﻊ ﻣﻮاﻧﻊ ﺗﻮﻟﯿﺪ رﻗﺎﺑﺖﭘﺬﯾﺮ و ارﺗﻘﺎی ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻟﯽ ﮐﺸﻮر از آن بهعنوان فرصتی طلایی برای سرمایهگذاری و بهکارگیری بخش خصوصی در ارتقای توان بخش حملونقل ریلی یاد کرد.
همچنین نورالله بیرانوند، معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حملونقل راهآهن جمهوری اسلامی ایران نیز با ذکر این نکته که ارتقا و توسعه کیفیت فعالیتهای حملونقل ریلی از اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی به شمار میرود، اظهار کرد: عوامل توسعه پایدار در بخش اقتصاد حملونقل ریلی به عوامل سوخت و انرژی، ایمنی و محیط زیست تقسیمبندی میشود.
وی مصرف سوخت در بخش ریلی را یک هفتم جادهای عنوان کرد و به تشریح سازوکار بهکارگیری 4000 واگن باری و 120 لکوموتیو و بازسازی 360 واگن مسافربری در قالب ماده 12 در آینده و چالشهای حملونقل ریلی پرداخت.
نظر شما