شناسهٔ خبر: 29491347 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

تیاگو موتا: گواردیولا یک پادشاه است؛ هنگام عصبانیتِ آنچلوتی، دیوارها خراب می شوند؛ اینتر سلطنت یوونتوس را متوقف می کند

نوید معصومی

هافبک سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه اینتر و پاری سن ژرمن پیرو فلسفه هجومی فوتبال و پپ از نظر او بهترین مربی جهان است.

صاحب‌خبر -

طرفداری - تیاگو موتا، هافبک سابق پاری سن ژرمن و اینتر تصمیم گرفت سال گذشته در سن 36 سالگی از فوتبال خداحافظی کند و به مربیگری روی بیاورد. وی در گفتگویی با گاتزتا دلو اسپورت گفت:

بازنشستگی برای یک فوتبالیست سخت ترین کار ممکن است. با این حال من خوش شانس بوده ام چون به محض پایان دوران بازی ام، توانستم به کاورچیانو بروم و کارم را در مربیگری آغاز کنم. وقتی برای فکر کردن نداشتم. خیلی از هم تیمی های سابق به من گفتند: "تیاگو، سال اول بعد از بازنشستگی شبیه به کابوس است. نمی دانی چکار کنی. دلت برای همه چیز تنگ می شود." با این حال من قبل از بازنشستگی، برنامه ریزی کردم. آخرین قراردادم را در دو نقش بازیکن و مربی امضا کردم و در شرایطی که در بهترین فرم بودم، تصمیم به بازنشستگی گرفتم. 

وی در مورد فلسفه فوتبالی اش گفت:

فلسفه من هجومی است. تیمی که بازی را در اختیار می گیرد، از زمین حریف پرس می کند، می داند چگونه با توپ یا بدون توپ تحرک داشته باشد. بدین ترتیب هر بازیکن صاحب توپ، سه یا چهار راه حل پیش رویش می بیند و یک دسته از هم تیمی ها آماده اند تا به او کمک کنند. شما می توانید حتی با سیستم 5-3-2 حمله کنید یا با سیستم 4-3-3 تدافعی باشید. به کیفیت بازیکنان و نگرش آنها بستگی دارد. من پدیده ای مانند اتوئو را دیده ام که به خوبی دفاع می کرد و این یکی از رموز اینتر در سه گانه بود. 

بهترین مربی جهان؟

پپ گواردیولا. او یک پادشاه است. همچنین زیدان را هم بسیار زیاد ستایش می کنم. در بین کسانی که مربی من بوده اند، آنچلوتی بهترین بوده است. او همیشه مثبت فکر می کند. متین رفتار می کند و برای بازیکنانش در دسترس است. وقتی کسی را کنار می گذارد، خودش اولین نفری است که متاسف است و به این فکر می کند که چگونه او را برگرداند. با این حال وقتی کارلتو عصبانی می شود، دیوارها خراب می شوند. یک بار پس از یک بازی...نه، من نمی توانم آن را بگویم ولی از زلاتان بپرسید. کارلتو یک برنده است و فقط یک هدف در زندگی اش دارد: پیروزی. به نمایش، اهمیتی نمی دهد. 

مورینیو دو چهره دارد: یکی خوشحال، وقتی که پیروز می شود و یکی عصبانی، وقتی شکست می خورد. بر اساس نتایج، رفتار و حال و هوایش عوض می شود. 

کدام تیم ها امسال شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارند؟

پنج تیم: بارسلونا، رئال مادرید با سولاری، سیتی که تیمی است که بهترین بازی را انجام می دهد، پاری سن ژرمن و یوونتوس با کریستیانو رونالدو. یووه قبلا هم به فینال می رسید اما آنها به بازیکنی نیاز داشتند تا سرنوشت فینال را تعیین کند و برای قهرمانی او را جذب کردند. حالا آنها چنین بازیکنی دارند. 

تیم های دیگر ایتالیایی با حضور یووه نمی توانند قهرمان اسکودتو شوند چون آنها به نظر دست نیافتنی هستند؟

کیفیت یووه نباید برای سایر تیم ها بهانه باشد. یووه همیشه پیروز نمی شود. هیچ تیمی همیشه پیروز نمی شود. آنها هم متوقف می شوند و فکر می کنم اینتر سلطنت یوونتوس را متوقف می کند. 

نظر شما