شناسهٔ خبر: 29490801 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بارانداز محصولات کشاورزی در اردبیل راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا ، بهمن حسین زاده روز سه شنبه در بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی در بخش امور دام و همچنین صنایع تبدیلی استان افزود: این طرح یکی از مهم ترین

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ، بهمن حسین زاده روز سه شنبه در بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی در بخش امور دام و همچنین صنایع تبدیلی استان افزود: این طرح یکی از مهم ترین طرح هایی است که در استان اجرا شده است.
وی اظهار داشت: در این واحد تولیدی انواع محصولات کشاورزی اعم از سیب زمینی ، پیاز و سیر به بهترین نحو ممکن سورتینگ شده و به صورت بازار پسند بسته بندی و روانه بازار مصرف می شود.
او گفت: رعایت اصول بهداشت و عرضه محصولات با درصد نیترات بسیار پایین و ارگانیک در اولویت برنامه های این واحد بوده و محصولات آن علاوه بر توزیع در سطح کشور به دیگر کشورهای همسایه صادر می شود.
وی افزود: راه اندازی چنین واحدی دست دلال ها و واسطه گرها را در عرضه محصولات کشاورزی کوتاه می کند.
به گفته حسین زاده ، این واحد در زمینه تبدیل سیب زمینی به پوره سیب زمینی به صورت گرانوله نیز فعال است که مدت ماندگاری این محصول را پس از تبدیل به پوره به میزان 2 تا سه سال نیز افزایش می دهد.
وی همچنین به حمایت جدی از پرورش دهندگان بوقلمون و بز سانین در استان اشاره و بیان کرد: طرح تولیدی بز سانین و بوقلمون روستای سربند نمین یکی از موفق ترین طرح هایی است که در حال بهره برداری است.
او افزود: در این واحد جوجه یکروزه بوقلمون تولید و به بازار مصرف عرضه می شود و عرضه گوشت بوقلمون بدون آنتی بیوتیک از دیگر فعالیت های شاخص این واحد است .
حسین زاده گفت : مزرعه بوقلمون مادر نژاد برنز اصیل ترکیه ای که در این واحد تولید می شود قدرت تولید تخم بالا نسبت به سایر نژاد ها دارد و ضریب تبدیل مطلوب و تولید گوشت چشمگیر و مقاوم به بیماری ها از خصوصیات منحصر بفرد این واحد تولیدی دامی است.
6018/6016
انتهای پیام

نظر شما