شناسهٔ خبر: 29490717 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در مراسم بزرگداشت نوربخش و تاج‌الدین در خراسان مطرح شد:

عدم اجرای قانون کار باعث نگرانی کارگران شده است

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی از بی‌توجهی به معیشت کارگران و عدم اجرای بندهای مهم و حیاتی قانون کار، در سالروز تصویب این قانون انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین رسولی (دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان) در مراسم بزرگداشت مرحوم سیدتقی نوربخش و مرحوم عبدالرحمن تاج الدین که به همت خانه کارگر خراسان برگزار شد، ضمن ابراز تاسف از فقدان این دو مدیر دلسوز سازمان تامین اجتماعی به گوشه‌هایی از مشکلات کاری و معیشتی کارگران اشاره و انتقاداتی را نسبت به عملکرد دولت در قبال کارگران به عنوان اصلی‌ترین سهامداران سازمان تامین اجتماعی، عنوان نمود.

 وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه تشکیلات کارگری و اعضای آن از متن جامعه انقلابی ایران بوده و همواره به آرمانهای انقلاب و رهبر انقلاب پایبند بوده و می‌باشند، از برخی اتهاماتی که به منتقدین و دلسوزان جامعه کارگری زده می‌شود، انتقاد کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان در سالروز تصویب قانون کار گفت: نمی‌دانیم باید این روز را تبریک بگوییم یا تسلیت، زیرا بی‌توجهی به قشر کارگر و عدم اجرای بندهای قانون مترقی کار که بعد از قانون اساسی یکی از مهمترین قوانین مرجع است، باعث نگرانی مردم و قشر عظیم کارگری کشور شده است. قراردادهای کار موقت و عدم امنیت شغلی و حقوق و مزایای پایین و افت ارزش پول ملی، باعث افزایش نگرانی‌ها و ایجاد مشکلات برای این قشر عظیم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و اختصاص و واریز نه بیست و هفتم منابع سازمان تامین اجتماعی در حساب خزانه دولت به عنوان منابع مالی بخش درمان که به پیشنهاد وزارت بهداشت انجام شد، اظهار داشت: درحالیکه دولت یک صد و هشتاد هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی داشته اینگونه دست‌اندازی‌ها که با حمایت نمایندگان مجلس صورت گرفته است نادیده گرفتن حق کارگران و بازنشستگان است. اگر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود به میزان قابل توجهی از مشکلات معیشتی و رفاهی و درمانی کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی، کاهش خواهد یافت.

نظر شما