شناسهٔ خبر: 29490694 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

برنامه ششمین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد اعلام شد؛

آیین شب ایتالیا با نمایش 12 فیلم کوتاه ایتالیایی ، مستند رزم‌آرا یک دوسیه مسکوت و اولین نمایش سینمایی توران خانم

ششمین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با برگزاری شب ایتالیا، اکران مستند رزم‌آرا یک دوسیه مسکوت و اولین نمایش سینمایی توران خانم پیگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش،  چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد؛ فردا چهارشنبه و در ششمین روز از جشنواره، آیین شب ایتالیا به نمایش 12 فیلم کوتاه ایتالیایی اختصاص دارد. همچنین آثاری با موضوع جنگ و صلح؛ فیلم بلند سینمایی "ابرقهرمانان من" محصول کشور مالزی و دو مستند تحسین‌شده" توران خانم" ساخته رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرتهماسب و "رزم آرا یک دوسیه مسکوت" به کارگردانی احسان عمادی روی پرده می روند.

مستند "توران خانم" ساخته رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرتهماسب در بخش مستند بلند خارج از مسابقه در سالن شماره 1 و در ساعت 17و 30 برای اولین بار روی پرده سینما می رود و نمایش پیدا می کند. این مستند پیش از این تنها اکران اینترنتی داشته است. مستند توران خانم درباره داستان زندگی زنده یاد توران میرهادی است که موجب راه اندازی نگرشی نو به آموزش و پرورش شد.

مستند "رزم آرا یک دوسیه مسکوت" به کارگردانی احسان عمادی و تهیه کنندگی حسام اسلامی روایتی از زندگی و قتل سپهبد حاج علی رزم آرا اولین نخست وزیر نظامی دوران پهلوی است. این مستند که در ساعت 16 و 45 دقیقه در سالن شماره 3 نمایش داده می شود؛ در یازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت، تندیس شهید آوینی و دیپلم افتخار را از آن خود کرد.

در این روز همچنین ویژه برنامه ای به نمایش فیلم های ایتالیایی تحت عنوان "شب ایتالیا" اختصاص یافته است. در این برنامه که از ساعت 19 و 30 آغاز می شود و تا ساعت 21 در سالن شماره 1 برگزار می شود ؛ دوازده فیلم کوتاه زیباترین مهمانی؛ شب به خیر؛ آویخته بر دیوار؛ نشانه های شنی؛ طبقه ی ششم؛ یک روز در ماه جولای؛ هدیه ی آلیس؛ خرس عروسکی؛ بسم الله؛ درباره ی یک دیوار؛ پرواز برگ ها و نمی خواهم بمیرم نمایش دارند.

در بخش موضوعی "جنگ و صلح" هم فیلم های دا: مادر ( داستانی ایران)؛ پناهنده (داستانی ترکیه)؛ لوتوس (مستند ایران)؛ مامان (داستانی ترکیه)؛ دا ( داستانی ایران) و مسیر سرخ ( پویانمایی فرانسه) در ساعت 17 و 30 تا 19 در سالن شماره 2 نمایش دارند.

ساعت 19 و 30 تا 21 نیز در سالن شماره 2 فیلم سینمایی ابر قهرمانان من ساخته اریک آنگ محصول کشور مالزی روی پرده می رود.

در این روز نزدیک به 80 پویانمایی؛ مستند و داستانی کوتاه هم نمایش داده می شوند.

در سالن شماره 1 از ساعت 8 و 45 تا 10 صبح فیلم های بیرون از خانه(پویانمایی فرانسه)؛ مثل من( پویانمایی هند)؛ داروگ ( داستانی ایران)؛ هولوبرلو(پویانمایی فرانسه)؛ روباه و غازهای وحشی( پویانمایی ایران)؛ کشتی کوچک( پویانمایی روسیه)؛ صندلی(پویانمایی ایران)؛ بال ها( پویانمایی فرانسه)؛ شب ترسناک لومو( پویانمایی ایران)؛ چرت( پویانمایی آمریکا)؛ نظر شما چیه( پویانمایی ایران)؛ سفیران کیهان ( پویانمایی مجارستان)؛ می خواهم در باغ وحش زندگی کنم( پویانمایی روسیه) و آگهی نچسبانید( پویانمایی کانادا) روی پرده می روند.

در همین سالن؛ ساعت 10 و 15 تا 11 و 30  داروگ (داستانی ایران)؛ هولو برلو (پویانمایی فرانسه)؛ باغ خمیری (پویانمایی ایران)؛ خاطره (داستانی ایران)؛ سفیران کیهان (پویانمایی مجارستان)؛ بی آب (پویانمایی ایران)؛ ماه گفت: قلپ قلپ ... کمک (پویانمایی ایران)؛ نشانه های شنی (پویانمایی ایتالیا)؛ آفتاب (پویانمایی ایران)؛ یکی بود، یکی نبود (پویانمایی ایران)؛ ماهی و گربه (پویانمایی ایران)؛ آقای شب به مرخصی می رود (پویانمایی لیتوانی)؛ محراب آرامش (پویانمایی ایران) و بازی کنیم؛ بخندیم (پویانمایی ایران) نمایش دارند.

برنامه سالن شماره دو در ساعت 8و 45 تا 10 نمایش چهار فیلم کوتاه بدو رستم، بدو(پویانمایی ایران)؛ پیشتازان کهکشان( پویانمایی فرانسه)؛ جنگل تاریک تاریک( پویانمایی دانمارک)؛ جمعه گل ( داستانی ایران) و بچه های رنگین کمان؛ تصویر الیکا ( مستند بلژیک) است.

ساعت 15 و 30 تا 17 هم دو مستند ایرانی دهکهان؛ سیاره ی ما و دوستان سیار از ایران و دو فیلم داستانی قارلاوج (ایران) و جنگجوی مالتی (مالت) نمایش دارند.

سالن شماره 3 سینما فلسطین در این روز در ساعت 8و 45 تا 10 فیلم های فردا( پویانمایی ایران)؛ شش خونه( داستانی ایران)؛ دو بالون (پویانمایی امریکا)؛ خطی ( داستانی ایران)؛ دا ( داستانی ایران)؛ گرد ستاره ( داستانی مکزیک) و غفلت و در ساعت 10 و 15 تا 11و 30  فیلم های دزد ( پویانمایی ایران)؛ طبقه ششم( داستانی ایتالیا)؛ پناهنده ( داستانی ترکیه)؛ این یک بازی نیست (داستانی ایران)؛ عروسک های تکه پاره (داستانی آلمان)؛ خانه رنگ ها (پویانمایی آرژانتین) و ژاکت (داستانی ایران) روی پرده می روند.

دو مستند "ایراکو" و" بخت سفید" و فیلم داستانی "بدون قلط" هم ساعت 14 و  15  تا 15 و 45 در این سالن نمایش دارند.

 

سالن شماره 3 در این روز با سه فیلم آموزش برای زندگی و صلح (مستند مکزیک)؛ آنا( داستانی ایران) و افسونگر افسانه ای (مستند ایران) در سانس 18 و 45 تا 20 و 15 به برنامه نمایش های خود پایان می دهد.

چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی - آموزشی و تربیتی رشد از جمعه ۲۵آبان در سینما فلسطین آغاز شده است  و تا ۲آذر ماه ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما