شناسهٔ خبر: 29490664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر جهادکشاورزی:

منطقه طارم پتانسیل گردشگری بالایی دارد

نمایندگی زنجان

وزیر جهادکشاورزی گفت: منطقه طارم پتانسیل گردشگری بالایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،  محمود حجتی در حاشیه افتتاح طرح 400 هکتاری تجهیز باغات زیتون به سامانه‌های نوین آبیاری، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرستان طارم در حوزه کشاورزی از جمله کاشت گیاهان دارویی، ظرفیت‌های خیلی زیادی دارد. از این‌رو، این حوزه باید جدی‌تر مورد توجه مسئولان قرار گیرد. علاوه بر این، هنوز در صنایع پایین‌دستی محصول «زیتون» در شهرستان طارم کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که مسئله «افزایش بهره‌وری آب» هنوز جای کار دارد و در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: بعضی مناطق وجود دارد که از بارندگی کافی برخوردار است و می‌تواند فضایی برای غرس درختان دیم باشد؛ چراکه علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک، به ذخیره‌سازی آب و اشتغال‌زایی روستاییان منتج می‌شود.

حجتی با تاکید بر این‌که امیدواریم منطقه طارم، با همان سرعتی که طی چند دهه اخیر رو به جلو حرکت کرده است، به حرکت و پیشرفت خود ادامه دهد، افزود: این شهرستان جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد ومحصولات خاصی با کیفیت بالا در این منطقه به عمل می‌آید. به همین‌خاطر می‌تواند مورد توجه و بازید گردشگران واقع شود.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به این‌که گردشگران می‌توانند با جاذبه‌های منطقه طارم آشنا شوند و از محصولات آن خریداری کنند، تصریح کرد: امروز با حضور در شهرستان طارم طرح‌های متعددی مورد بازدید و بهره‌برداری قرار گرفت که از جمله آن افتتاح طرح 400 هکتاری تجهیز باغات زیتون به سامانه‌های نوین آبیاری بود. خوشبختانه با افتتاح این طرح چند صد کشاورز در کنار هم به تفاهم رسیده‌اند و زمینه‌ای فراهم شده است که طرح به صورت یک پارچه اجرا شده و راندمان آبیاری افزایش یابد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما