شناسهٔ خبر: 29490188 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

کاهش فاصله ارز در صرافی‌های بانکی و غیربانکی

در جریان معاملات بازار آزاد تهران، فاصله ارز در صرافی‌های بانکی و غیربانکی کاهش یافته است، به نحوی که هر دلار آمریکا با اختلاف قیمتی ۲۵۰ تومانی و هر یورو با اختلاف ۴۰۰ تومانی مواجه است.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،فاصله نرخ ارز در بازار آزاد و صرافی‌ها هم اکنون به کمترین نرخ رسیده است. البته از وقتی که بساط دلالان در بازار ارز برچیده شده، اختلاف این نرخ ها به تدریج کاهش یافته است. در عین حال آنگونه که فعالان بازار ارز می‌گویند ورود نیروی انتظامی و پلمب صرافی‌های غیرمجاز نیز تا حدودی توانسته بساط خرید و فروش‌های فردایی ارز را کاهش داده و بازار را به سمت قیمت معقول‌تری پیش ببرد.

بررسی‌های میدانی حکایت از آن دارد که امروز سه شنبه ۲۹ آبان‌ماه، قیمت هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی برای خرید ۱۲۴۵۰ تومان و برای فروش ۱۲۶۵۰ تومان است. ضمن اینکه صرافی‌های غیربانکی نیز نرخ ۱۲۸۰۰ تومان برای خرید و ۱۲۹۰۰ تومان برای فروش را اعلام کرده‌اند.

در عین حال هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی ۱۴۲۵۰ تومان برای خرید و ۱۴۵۰۰ تومان برای فروش قیمت خورده است که در صرافی‌های غیربانکی این ارقام به ترتیب ۱۴۸۰۰ تومان و ۱۴۹۰۰ تومان است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد بازار در حال پیدا کردن نرخ واقعی خود بوده و کم کم فاصله نرخ صرافی‌های بانکی با غیربانکی، وضعیت بهتری را پیدا می کند.

نظر شما