شناسهٔ خبر: 29490003 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ایده سوپر لیگ اروپا خیالی و رویا است

اقتصاد ایران:

اقتصاد ایران: «الکساندر چفرین» رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ایده «سوپر لیگ اروپا» را «خیالی و رویا» خواند. «آندره آ آنیلی» رئیس باشگاه یوونتوس هم دخالت در مذاکرات مرتبط با این تورنمنت را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» روز سه شنبه نوشت: نشریه آلمانی اشپیگل اوایل ماه جاری گزارشی را منتشر کرد که حاکی از این بود که رقابت مستقلی که با نام سوپر لیگ اروپا شناخته می شود پس از به بن بست رسیدن مذاکرات پیشین، بار دیگر در دستور کار باشگاه های معتبر اروپایی قرار گرفته است.
نشریه اشپیگل با همکاری سازمان «همکاری های تحقیقاتی اروپایی» که شبکه ای از رسانه های بین المللی را در بر می گیرد، با اشاره به اسناد افشا شده توسط تارنمای زیرزمینی «فوتبال لیکس» در گزارشی از پیش نویس طرح جدیدی که اخیرا توسط شرکت اسپانیایی «شرکای سرمایه گذاری» ارائه شده است، پرده برداشت.
براساس این طرح 11 باشگاه معتبر اروپایی در سال 2021 و همزمان با اتمام تعهدات باشگاه ها برای حضور در رقابت های تحت هدایت یوفا از جمله لیگ قهرمانان اروپا و همچنین تقسیم عواید این تورنمنت، سوپر لیگ اروپا را راه اندازی خواهند کرد.
این در حالی است که در گزارش مذکور، نام باشگاه یوونتوس به عنوان یکی از 11 باشگاه سهیم در این طرح ذکر شده است اما آنیلی در مصاحبه با بی بی سی هر گونه دخالت در این تورنمنت را رد کرده است.
آنیلی که سمت ریاست «اتحادیه باشگاه های اروپا» را با بیش از 200 عضو، بر عهده دارد در این باره اظهار داشت: هرگز در تدوین چنین اسنادی حضور نداشته، مذاکره نکرده و به هیچ عنوان دخالتی در جریان آن نداشته ایم؛ به طور کامل به تعهدات خود به یوفا پایبند هستیم.
چفرین ضمن اشاره به پیگیری ایده های جدید برای رقابت های باشگاهی، طرح سوپر لیگ را به کلی رد کرد.
وی در این باره تصریح کرد: سوپر لیگ انجام نخواهد شد، در واقع این چیزی شبیه خیال و رویا است؛ ما ایده هایی در سر داریم و تنها چیزی که می توانم بگویم این است که طرح سوپر لیگ به کلی منتفی است و تمامی باشگاه ها می توانند فرصت رقابت در تمامی تورنمنت های باشگاهی اروپایی را در اختیار دارند.
یوفا در حال حاضر رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و همچنین لیگ اروپا را اداره می کند و انتظار می رود طی ماه آینده، برای برگزاری تورنمنت سومی رای گیری کند.
رئیس یوفا ادامه داد: باید به لهستانی که 60 میلیون نفر جمعیت دارد فکر کنیم، باید کشورهای دیگری همچون ترکیه یا روسیه را مد نظر قرار دهیم؛ هواداران باید اطمینان حاصل کنند که دلیل اصلی تصمیم ما برای برگزاری تورنمنتی جدید، صرفا حصول اطمینان از مشارکت هواداران سرتاسر اروپا در آن است.

نظر شما