شناسهٔ خبر: 29489257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دستگیری ۳ تن به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله در ملبورن

پلیس استرالیا اعلام کرد، سه مرد را که برای انجام حمله‌ای تروریستی در ملبورن برنامه‌ریزی می‌کردند، دستگیر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مقام‌های استرالیا گفته‌اند که این سه نفر برای به دست آوردن یک سلاح نیمه‌خودکار برای کشتن حداکثر تعداد ممکن در نقطه‌ای شلوغ تلاش می کردند. ادعا می‌شود که مظنونان که ۲۱، ۲۶ و ۳۰ سال دارند، از گروه تروریستی داعش الهام گرفته‌اند.

گراهام اشتون، رئیس پلیس ملبورن گفت، در حال حاضر تهدیدی متوجه مردم نیست. او تصریح کرد که مظنونان هنوز بر سر محل حمله به توافق نرسیده بودند اما برنامه‌ریزی آنها برای حمله در روزهای اخیر شدت گرفته بود.

رئیس پلیس ملبورن امروز (سه‌شنبه) به خبرنگاران گفت: آنها مسلما به دنبال یافتن محل تجمع گروه انبوهی از مردم و یک نقطه شلوغ بودند، چون هدفشان کشتن بیشترین تعداد ممکن بود.

پیش‌تر در ماه جاری یک مهاجم مسلح به چاقو در شهر ملبورن یک مرد را کشت و دو نفر دیگر را زخمی کرد، حمله‌ای که پلیس، تروریستی توصیف کرد.

هر سه تن شهروندان استرالیا و از تبار ترکیه هستند. آنها در یورش پلیس در شمال‌غرب ملبورن دستگیر شدند. پلیس گفت که دو نفر آنها برادرند.

به گزارش بی‌بی‌سی، اشتون گفت، این گروه از سال پیش تحت نظر بودند و گذرنامه آنها اخیرا از بیم مشارکت در فعالیت‌های تروریستی در خارج باطل شده بود.

ایان مکارتنی، از مقام‌های بلندپایه پلیس فدرال استرالیا گفت: اگر برای جلوگیری از این حمله زود دست به کار نشده بودیم، پیامدهای آن ترسناک می‌بود.

استرالیا از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۹۰ تن را در ارتباط با پرونده‌های تروریستی متهم کرده است. به گفته مقام‌ها، در این مدت ۱۵ حمله از این نوع خنثی شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما