شناسهٔ خبر: 29489034 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرعامل کانون در همدان :

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک تجلی امید در جامعه است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین آغاز به کار بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، گفت: اگر می‌خواهیم آینده بهتری را برای کشور داشته باشیم باید به تربیت و پرورش کودکان توجه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری با بیان این‌که یکی از حقوق کودکان امروز حق آموختن و نوشتن است؛ افزود: مهارت‌آموزی رکن پایه در رشد شخصیت و تضمین موفقیت افراد است و باید از سنین کودکی و مدارج مختلف آموزشی به صورت هدف‌مند دنبال شود.

مدیرعامل کانون گفت: کودکان حق دارند به روش‌های دیگری زندگی کنند و ما باید به آن‌ها تمام مهارت‌ها را یاد دهیم.

نظری با بیان این‌که کودکان ما مهارت کنترل خشم و نه گفتن را ندارند، تصریح کرد: اگر کودکان ما این مهارت‌ها را بلد بودند امروز به برخی از مشکلات و گرفتاری‌ها دچار نمی‌شدند.

وی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان ما مهارت دوست‌یابی را باید از کجا و چه وقت بیاموزند؟ و جای این مهارت مهم در تربیت ما خالی است.

نظری عنوان کرد: بعضی از هنرها می‌توانند مهارت و شیوه‌های تربیتی را به شیوه دیگر به بچه‌های ما بیاموزند و خلاءهای آموزشی را پر کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان این‌که هنرها به خصوص هنرهای نمایشی می‌توانند راه‌گشا باشند، گفت: اگر می‌خواهیم آینده بهتری داشته باشیم باید سرمایه‌گذاری کنیم و هزینه برای کودکان و نوجوان سرمایه‌گذاری است و نتیجه آن امید برای جامعه است.

نظری افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تجلی امید است و تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به بهانه این ‌جشنواره افتتاح شد؛ نگاهی در همین راستا بوده است.

وی با بیان این‌که ضعف مهارت رفتاری و عملی، پاشنه آشیل نظام آموزش کشور است، اظهار داشت: باید در سایه تدبیر و برنامه برای آن چاره اندیشیده شود.

نظر شما