شناسهٔ خبر: 29488640 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

داستان انتقام‌گیری یک زن روی صحنه

نشست خبری نمایش «مده‌آی سن مدار» به کارگردانی بورژین عبدالرزاقی که آذر ماه در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می‌رود، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «مدهآی سن مدار» به کارگردانی بورژین عبدالرزاقی، تهیه کنندگی امین زندگانی و بازی الیکا عبدالرزاقی، احمد ساعتچیان و مهدی بجستانی در سالن تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت. متن این نمایش توسط آنکا ویسده نمایشنامه‌نویس فرانسوی به نگارش در آمده و توسط مهدی بجستانی و احمد ساعتچیان ترجمه شده است.

نشست خبری نمایش «مده آی سن مدار» روز دوشنبه ۲۸ آبان با حضور امین زندگانی، بورژین و الیکا عبدالرزاقی برگزار شد. امین زندگانی که تهیه کننده این اثر است، دلایل اجرای این نمایش را چنین برشمرد: یکی از هدف‌هایم از تولید تئاتر این بوده که به شرایطی دست یابیم که بدون حضور اسپانسر با آزادی عمل و تفکر نمایش‌های متعددی روی صحنه ببریم،  هدف دیگر هم استفاده از هنرجویان در صحنه و پشت صحنه‌های تئاتر است.

او با بیان اینکه هدف اصلی تئاتر جذب مخاطب است، افزود: بازیگران سینما و تئاتر با حضورشان جمع کننده تماشاگر هستند، متأسفانه ما تاکنون نتوانستیم آن طور که باید و شاید در زمینه مخاطب تئاتر فرهنگ سازی کنیم.

سپس بورژین عبدالرزاقی در پنجمین تجربه کارگردانی و همکاری‌اش با این گروه نمایشی، با اشاره به روند تولید این پروژه گفت: این نمایشنامه را من سه سال پیش نخستین بار خواندم و خیلی متعجب شدم که چرا تا به حال در ایران به شکل درستی ترجمه و اجرا نشده است.

او در ادامه اظهار داشت: سعی کردیم نمایشنامه را با ترجمه‌ای مناسب و درست روی صحنه ببریم و با ارتباط و دریافت مجوز از نویسنده فرانسوی اثر ، این مسیر هموارتر شد. در ادامه نشست الیکا عبدالرزاقی طی سخنانی گفت: از بازی در تئاتر لذت می‌برم، تئاتر به قدری زنده است که به هیچ وجه نمی‌توان تماشاگر را گول زد. حضور بازیگران چهره به گیشه تئاتر کمک می‌کند، همین بازیگران باعث می‌شوند خیلی از مردم برای اولین بار به تئاتر بیایند و با آن آشنا شوند.

او درباره متن نمایشنامه نیز گفت:‌ ترجمه قبلی این نمایشنامه اصلا از روی متن اصلی نبوده و تنها از روی یک اجرای صحنه‌ای شکل گرفته که البته درست هم نبود.

عبدالرزاقی درباره محتوای نمایشنامه توضیح داد: داستان درباره زنی است که در آستانه چهل سالگی هیچ وقت به دنبال رویاهایش از جمله تئاتر نرفته و دچار زندگی روزمره شده است، اما در یک جایی از زندگی به چالش می‌خورد که همسرش اتفاقاتی را رقم می‌زند و او مسیر انتقام را پیش می‌گیرد.

احمد ساعتچیان دیگر بازیگر این نمایش گفت: نقش آفرینی در این نمایشنامه برایم چالش بزرگی است که البته شناخت خوب از این گروه نمایشی کمک زیادی به من برای اجرا رفتنش می‌کند.

۲۴۱۲۴۳

نظر شما