شناسهٔ خبر: 29487917 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تذکر نمایندگان مردم به رئیس جمهور

نماینده مردم مریوان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد: انتصاب مدیران نالایق و ناکارآمد در سطح ملی، استانی وشهرستانی موجب نارضایتی مردم و عدم توسعه کشور شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در نشست علنی امروز مجلس سه‌شنبه 29 آبان 97 توسط علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به اتفاق 5 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار پرداخت حقوق معوقه کارگران کشت و صنعت هفت تپه شدند. 

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به اتفاق 7 نفر دیگر از نمایندگان به رئیس جمهور ضرورت حل مشکلات درمانی ایثارگران را متذکر شدند. 

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک به اتفاق 93 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور خواستار لغو مصوبه 11 مهر 97 هیأت وزیران درباره نحوه پوشش بیمه تکمیلی جانبازان شاغل در دستگاه‌ دولتی و ارائه خدمات مربوطه به بیمه تکمیلی جانبازان به طور متمرکز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شدند. 

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کرد که علت انفعال وزارت امور خارجه درباره اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس در مورد امور داخلی کشور و نیز علت ارائه ترجمه غلط از CFT به مجلس چیست؟

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات به اتفاق سه نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کردند که اظهارات نسنجیده جنابعالی در رابطه با پولشویی گسترده در سطح کشور موجب ایجاد هزینه برای نظام شده است، مستندات خود در این باره را به مجلس ارائه کنید و در صورت نبود مستندات اظهارات خود را اصلاح کنید. 

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد: چرا در توزیع امکانات عدالت و نظارت کافی وجود ندارد.

نصرالله پژمان‌فرد نماینده مردم مشهد به وزیر صنعت لزوم نظارت بر درج قیمت و صدور فاکتور توسط فروشندگان محصولات و لزوم برخورد با واحدهای صنفی که از عرضه و اعلام موجودی کالا را امتناع می‌کنند را متذکر شد.

منصور مرادی نماینده مردم مریوان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد: انتصاب مدیران نالایق و ناکارآمد در سطح ملی، استانی و شهرستانی موجب نارضایتی مردم و عدم توسعه کشور شده است و همچنین در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد لطفاً از سفرهای ناکارآمد و هزینه‌های گزاف در این سفرها بپرهیزید.

علی مطهری ، محمدرضا نجفی و علی ساری نمایندگان تهران و اهواز در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توجه رئیس‌جمهور به وظایف خویش به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی و لزوم تذکر به دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور رعایت مرزهای قانونی و حفظ شأنیت همزمان آن نهاد و مجلس شورای اسلامی در موضوع هیأت موسوم به هیأت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی شدند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: چرا سازمان تأمین اجتماعی مشاغل آتش‌نشانی و پرتوکاری اشعه را برابر ماده 84 قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌کند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به اتفاق دو نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر صنعت خواستار تسریع از اختصاص سهمیه مواد اولیه واحدهای تولیدی فلزی و پتروشیمی صنایع پایین‌دستی شدند. 

همچنین نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به اتفاق دو نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار تسریع در پرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی فعال شدند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به اتفاق سه نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار اصلاح احکام حقوقی بازنشستگان لشکری و کشوری با توجه به تورم روز کشور شدند. 

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پدیده قاچاق کتاب و کم تحرکی و ضعف برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره تذکر داد. 

 

نظر شما