شناسهٔ خبر: 29487708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد

R41348/P1486/S6,56/CT11

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با معرفی دو اثر برگزیده نمایشی با نام‌های «زندگی به وقت برنگشتن » و«من آنجا نیستم» به دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی زمزم در حاشیه مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی اظهار داشت: این جشنواره با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دولت‌آبادی نماینده هیئت داوران، رئیس شورای اسلامی استان، جمعی از مسئولان و هنرمندان استانی و شهرستانیدر آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قاین برگزار شد.

وی با بیان اینکه حسن دولت آبادی، رامتین خداپناهی و علی عابدی دوازدهین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی را داوری کردند گفت: بعد از بررسی هیئت داوران دوازدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی 10 نمایش در مرحله نهایی این جشنواره به نمایش درآمدند.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: هیئت داوران در بخش طراحی و رشته طراحی نور لوح سپاس و جایزه نقدی به علی‌اکبر شریف‌زاده برای نمایش "خواب برهنه برف" از قاین اهدا شد.

زمزم بیان کرد: در بخش طراحی پوستر نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمود آزادنیا برای نمایش "تشت" از بیرجند اهدا شد همچنین در بخش طراحی صحنه نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی به میثم صدرا برای نمایش "زندگی به وقت برنگشتن" از بیرجند اهدا شد.

وی یادآور شد: هیئت داوران در بخش بازیگری نقش نوجوان لوح تقدیر و جایزه نقدی را به دریا حسین‌زاده برای بازی در نمایش "تشت" از بیرجند اهدا کرد.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای نقش بازیگر زن نیز رتبه اول با اهدای تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سمیه مودی برای بازی در نمایش "من آنجا نیستم" از بیرجند تعلق گرفت.

زمزم گفت: رتبه دوم بازیگر زن نیز با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به الهام پدید برای بازی در نمایش "زندگی به وقت برنگشتن" از بیرجند رسد و رتبه سوم نیز با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً به سمیرا عابدزاده بازیگر نمایش "بی مرزی" از طبس و مریم یزدانی بازیگر نمایش "من آنجا نیستم" از بیرجند رسید.

وی بیان کرد: با نظر داوران جشنواره جایزه رتبه اول برگزیدگان بهترین بازیگر مرد با اهداء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی مشترکاً به ایمان گلرو بازیگر "نمایش من آنجا نیستم" از بیرجند و میثم صدرا بازیگر نمایش "تشت" از بیرجند رسید. 

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: رتبه دوم این بخش نیز با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً  به مصطفی امیری بازیگر نمایش "زندگی به وقت برنگشتن"  و مصطفی مباشری بازیگر "نمایش من آنجا نیستم" از بیرجند رسید همچنین رتبه سوم با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً به پوریا شکیبایی بازیگر نمایش "من آنجا نیستم" و امید شرکت بازیگرنمایش "تشت" از بیرجند اهدا شد.

زمزم بیان کرد: هئیت داروان جشنواره در بخش کارگردانی ضمن تقدیر از مسعود رونقی کارگردان نمایش "خواب برهنه برف" از قاین و امیررضا هنرمند کارگردان نمایش "بی مرزی" از طبس رتبه اول را به سید محمدحسن خراشادی‌زاده و امید شرکت کارگردانان نمایش "زندگی به وقت برنگشتن" از بیرجند با اهداء تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدیت تقدیم کرد.

وی افزود: در این بخش رتبه دوم کارگردانی با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مصطفی مباشری کارگردان نمایش "من آنجا نیستم" از بیرجند و رتبه سوم با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به میثم صدرا کارگردان نمایش "تشت" از بیرجند تعلق گرفت.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در بخش نمایشنامه نویسی نیز هیئت داوران ضمن تقدیر از رضا گشتاسب نویسنده نمایشنامه "خواب برهنه برف" از قاین و عباس جانفدا نویسنده نمایشنامه "بی مرزی" از طبس و مهدی میرباقری نویسنده نمایشنامه "من آنجا نیستم" از بیرجند رتبه اول این بخش را با اهداء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به علی حمیدیان فر، امید شرکت و سید محمدحسین خراشادی‌زاده نویسندگان نمایشنامه "زندگی به وقت برنگشتن" از بیرجند تقدیم کرد.

زمزم تصریح کرد: رتبه دوم بخش نویسندگی با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به محسن حسین زاده نویسنده نمایشنامه "تشت" از بیرجند و رتبه سوم با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً به مجید شریعتی‌فر نویسنده نمایشنامه "مثل شیرین مثل فرهاد" از قاین و سیدفاضل وزیری محبوب نویسنده نمایشنامه "سیاوش وار" از سرایان رسید.

وی افزود: در بخش نمایش‌های برگزیده نیز هیئت داوران بدون اولویت نمایش‌های "زندگی به وقت برنگشتن" و "من آنجا نیستم" هر دو از شهرستان بیرجند را به دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره فجر معرفی کرد.

انتهای پیام/م

نظر شما