شناسهٔ خبر: 29486839 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

برانکو ایوانکوویچ:

بازی بزرگی پیش رو داریم/ بازیکنانم لایق تقدیر هستند

سر مربی پرسپولیس بازی پیش رو برابر تراکتور سازی را بازی مهمی دانست و افزود:ما مقابل استقلال، سپاهان و تراکتور دربی های بزرگی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین ریکاوری امروز پرسپولیس در جمع خبرنگاران حضور یافت و برد پیکان را شاگردانش تبریک گفت.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: قصد دارم از همکارانم و مربیان ایرانی تشکر کنم. بازیکنان بزرگ پرسپولیس همچون مهدوی‌کیا،  علی کریمی و وحید هاشمیان به ما بابت نایب قهرمانی در آسیا تبریک گفتند.

برانکو ایوانکوویچ درباره تبریک این بازیکنان اظهار داشت: این بازیکنان نه به من بلکه به خاطر پرسپولیس تبریکات خود را فرستادند و من از آنها ممنونم و باید تشکر ویژه ای از آنها داشته باشم. در واقع موفقیت هر تیم ایرانی موفقیت فوتبال ایران  محسوب می شود.

سرمربی سرخپوشان پایتخت درباره پیروزی مقابل پیکان تهران اظهار داشت: هر بازی که پس از فینال لیگ قهرمانان قرار بود انجام دهیم خیلی سخت بود. بعد از استراحتی که داشتیم یک روز وقت داشتیم تا خودمان را مقابل پیکان آماده کنیم. برای اینکه آماده یک بازی شویم معمولا پنج شش روز زمان می برد تا به این موفقیت برسیم. به همین خاطر به بازیکنانم که شوق فراوان و انگیزه فراوان داشتند و با لیاقت برنده شدند تبریک می گویم.

داوری دیدار پرسپولیس و پیکان

وی در خصوص بیانیه باشگاه پیکان درباره داوری دیدار این تیم با پرسپولیس اظهار داشت: در این باره امروز باید دوباره فیلم را نگاه کنم. به نظرم داور به نفع پیکان سوت زد. موضوعی که در این باره من مدام باید تکرار کنم این است در مدتی که من اینجا بودم داورها حتی یک اوت دستی هم به ما هدیه نکردند. کمک داور در بازی دیروز سه بار آفساید اعلام نکرد. به هر حال ما با این شرایط گل زدیم. اجازه بدهید فیلم را نگاه کنیم و سپس ارزیابی می کنیم.

سرمربی سرخپوشان پایتخت درباره تفاوت داوری در فوتبال ایران و آسیا تصریح کرد: امید عالیشاه دقیقا کنار داور چهارم آن ضربه را که منجر به خونریزی اش شد خورد. ما کمک هیچ کس را نمی خواهیم. فقط می خواهیم عدالت باشد. در بازی با سایپا هم گفتم که گل انها آفساید بود. در این چهار سالی که من اینجا بودم حتی یک بار هم به ما کمک نکردند.

آرای کمیته انضباطی

برانکو در خصوص انتقاد از اینکه آرای کمیته انضباطی در خصوص بازی پرسپولیس و سایپا کاملا مهربانانه بوده است افزود: اگر قرار بود طور دیگری  رای بدهند باید ۱۰ بازیکن سایپا را مادام العمر محروم می کردند. آنها مگر چه کاری کردند؟ باید بازیکنانم اجازه می دادند کسی بیاید آنها را بزند و عصبانی شوند. من اصلا نمی دانم چرا آنها را جریمه کردند.

دربی بزرگ برابر تراکتور سازی

سرمربی سرخپوشان بازی با تراکتورسازی تبریز را دربی بزرگ دانست و در این باره اذعان داشت: خودتان خوب می دانید ما مقابل استقلال، سپاهان و تراکتور دربی های بزرگی داریم. انتظار استادیومی پر از هوادار دارم. امیدوارم ملی پوشان هم صحیح و سالم بیایند. بازی خیلی بزرگی را پیش رو داریم. آنها سه کاپیتان تیم ملی را در اختیار دارند. تراکتور بعد از شروع بدی که داشت خوب جا افتاده است. آقای گل لیگ را در اختیار دارند و طبیعی است که کار سختی داشته باشیم.

وی درباره بازگشت های پرسپولیس در طول نود دقیقه بازی که باعث شده باخت را با برد عوض کند و هواداران به برانکو لقب پادشاه «کامبک» بدهند تصریح کرد: من اینجا هستم که به بازیکنان کمک کنند. بازیکنان بیشتر از  همه استحقاق و لیاقت تبریک ها را دارند و باید تمام این حرف ها را به آنها نسبت داد. خودتان دیدید که چقدر ذهن آنها ثبات داشت و انگیزه کافی داشتند. ما اینجا هستیم تا انها را آماده کنیم. در چنین بازی هایی خیلی سخت است بازیکن به بازی برگردد. ما مقابل پیکانی بازی کردیم که فصل گذشته ما را برد. ضمن اینکه پارسال قوی تر از امسال بودیم. اما آنها قویتر بودند و ما دو بر یک بردیم.

رفتن گرشاسبی از پرسپولیس

برانکو درباره احتمال رفتن گرشاسبی تصریح کرد: نمی دانم او می ماند یا نه. من خیلی وقت است این صحبت ها را می شنوم. درباره فدراسیون و سازمان لیگ و باشگاه چنین صحبت هایی را شنیده ام. متاسفانه در فوتبال ایران خیلی زود تغییرات انجام می شود. آقای گرشاسبی بسیار خوب وظایف خودشان را انجام داده اند. همه امور را به خوبی در دست گرفتند. اما نمی توانم نظر بدهم. چون نمی دانم چه پیش می آید. چون سپاهان و پرسپولیس و استقلال تهران سازمان های بزرگی هستند که متکی به یک فرد نیست. آنها حتی نمی توانند قائل به یک مربی یا بازیکن خاص باشند. خودتان می بینید ما چند بازیکن‌مان رفته اند اما به فینال آسیا رسیده ایم.

سرمربی سرخپوشان پایتخت درباره نگرانی هواداران بابت رفتار خود افزود: همیشه فلسفه خودمان را گفته ایم و فرقی نمی کند مدیرعامل چه کسی باشد. برایمان فرق نمی کند مدیرعامل و مربی چه کسی باشد. هدفمان مشخص است و رسیدن به بیشترین بردها و جام ها. این هدف را نسبت به قولی که به هواداران داده ایم پیاده کرده ایم. پرسپولیس 40 میلیون هوادار دارد و یک موسسه بزرگ است.

برانکو ایوانکوویچ درباره اینکه در پرسپولیس می ماند تا این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا کند تصریح کرد: این که مشخص نیست. ما به فینال و نیمه نهایی آسیا رسیدیم. امسال فاصله کمی با جام داشتیم. افتخار می کنم اینقدر به قهرمانی نزدیک بودیم. پرسپولیس فوتبال خود و ایران را به بهترین نحو نشان داد. یک مراسم بسیار زیبایی را شاهد بودیم که هرگز در ایران شاهد نبودیم. هواداران پرسپولیس نشان دادند کوچکترین مشکلی به وجود نیاوردند. آنها باخت ما و حتی نایب قهرمانی ما را خیلی خوب پذیرفتند و آنها ورزشکارانه این موضوع را قبول کردند و همه از فینال لذت بردند.

 

 

نظر شما