شناسهٔ خبر: 29485257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یاسوج| «محراب آرامش» و «دا» به جشنواره بین المللی فیلم رشد راه یافتند

R41452/P1361/S6,69/CT11

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انیمیشن «محراب آرامش» وفیلم کوتاه «دا» از تولیدات حوزه هنری این استان به چهل و هشتمین جشنواره بین اللملی فیلم رشد راه یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شریف اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انیمیشن محراب آرامش انیمیشنی با تکنیک دو بعدی بوده و داستان آن دربار آهوی حامله است که برای جان نجات فرزندش از فر‌ش‌هایی با نقوش اسلامی می‌گذرد.

وی با بیان اینکه این انیمیشن در چهار دقیقه و با استفاده از نقوش و گلیم روایت می‌شود، عنوان کرد: انیمیشن محراب آرامش به تهیه کنندگی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با طراحی و کارگردانی زیبا ارژنگ، تدوین بنیامین قچاق ، طراحی صدا علی علیدوستی ساخته شده است.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: انیمیشن محراب آرامش 28 و 30 آبان امسال در سالن شماره یک سینما فلسطین تهران نمایش داده می‌شود.

اسلامی از راهیابی فیلم کوتاه دا از تولیدات حوزه هنری استان به چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد خبر داد و افزود: نویسنده و کارگردان این فیلم سعید کریمی است و زهره بیتاب، حسین کریمی ، زیور جهان و محمد دلشاد در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

وی بیان کرد: جواد هادی اصل تصویربردار، پژمان امیر نژاد صدابردار، خسرو روشناس مدیر تولید، سعید کریمی تدوین و صدا گذاری ، مصطفی لاهوتی نژاد بازیگردان ، حسین اژدری عکاس ، ایمان هاشم پور انیمیشن،حسین کریمی طراح صحنه و محمد حسینی طراح لباس فیلم کوتاه دا هستند.

اسلامی بیان کرد: داستان این اثر روایت مادر شهیدی است که همچون دیگر مادران شهید کشورمان اسوه صبر و استقامت بوده و در حالی که طاقت دوری فرزندش را حتی برای لحظه‌ای ندارد اما نهایت فرزندش گمنام به دست تاریخ سپرده می‌شود و مدام حضورش در کنار مادر تنهایش احساس می‌شود.

وی گفت: این فیلم کوتاه پیش از این نیز جایزه بهترین صداگذاری را از جشنواره منطقه‌ای فیلم کهگیلویه کسب کرد و کاندیدای دریافت جایزه از دومین جشنواره ملی فیلم کلیبر در آذربایجان شرقی بوده است.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد 25 آبان تا دوم آذر امسال در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

نظر شما