شناسهٔ خبر: 29485171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان: توجه به معیشت مردم اولویت است

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه توجه به معیشت مردم مهمترین اولویت کارم در همدان است گفت: سرمایه های اجتماعی موجود این استان یکی از عوامل قبول و ادامه مسئولیتم است.

صاحب‌خبر -

سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در آیین معارفه استاندار جدید همدان با تقدیر از نیکبخت استاندار سابق افزود: استان همدان به واسطه مدیریت، سخت کوشی وی روی ریل توسعه است و خدمات ارزشمندی انجام داده است.
وی اظهار داشت: تجلیل از نیکبخت تجلیل از ویژگی های برجسته وی و در یک کلام تمام خوبی ها است.
شاهرخی عنوان کرد: رمز موفقیت استان همدان و همه ارکانش وحدت و همدلی است که به زیبایی همه سخنرانان در این آیین به آن اشاره کردند.
وی عنوان کرد: تلاش دارم در جهت تحکیم وحدت، هم افزایی و همدلی گام بردارم و در این زمینه نماینده ولی فقیه نقش مهمی ایفا می کند و به عنوان پدر معنوی است.
استاندار همدان تاکید کرد: به مردم همدان از باب انتخاب نمایندگان همدان تبریک می گوییم چراکه افرادی توانمند و چهره هایی شناخته شده و قوی هستند.
شاهرخی گفت: از هر کاری که حاشیه ایجاد کند جلوگیری خواهیم کرد تا وحدتی که رهبری، رئیس جمهوری و بزرگان نظام تاکید کردند در استان محقق شود.
استاندار همدان بیان کرد: سه هزار و 500 سال مدنیت، 500 سال پایتخت تاریخ و تمدن، حضور چهره های بین المللی و وجود یک هزار 800 اثر تاریخی و طبیعی موجب نامگذاری عنوان «پایتخت تاریخ و تمدن» بر روی این استان و انتخاب ان به ویژه در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا شد.
شاهرخی اضافه کرد: نقش دارالمجاهدین همدان در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی، و هشت سال دفاع مقدس بسیار با اهمیت و بی نظیر است.
استاندار همدان بیان کرد: حضور فرزندان انقلاب در دفاع از کیان اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از حرم شریف معصومین و تقدیم هشت هزار شهید این استان را با نام آورانی همچون سردار شهید همدانی، سرداران حاجی بابایی و چیت سازیان در کشور سرافراز کرده است.
شاهرخی دلیل ادامه خدمت در همدان را وجود پیشینه و سابقه فعالیت 15 ساله و وحدت و همدلی بین وی و مردم در این مدت و شکل گیری سرمایه اجتماعی دانست.
وی گفت: جدیت و سخت کوشی محمدناصر نیکبخت استاندار سابق، همدان را بر روی ریل توسعه قرار داد و تجلیل از این شخصیت به طور حتم تجلیل از همه خوبی ها است.
استاندار همدان رمز موفقیت مسئولان این استان را وجود وحدت و همدلی بین تمامی ارکان دانست و بر ضرورت تلاش در راستای تحکیم وحدت و هماهنگی و هم افزایی تاکید کرد.
شاهرخی تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در مسایل اجرایی کوچکترین دخالت نکرده بلکه همواره با راهنمایی و سفارش به عنوان پدر معنوی در راستای وحدت گام برداشته است.
وی ادامه داد: هیچگونه حاشیه با نمایندگان مردم این استان در خانه ملت نداریم بلکه همه مصمم خدمت به مردم هستیم و در این راستا از هر موضوع حاشیه ای بدون اثر مثبت برای استان جلوگیری می شود.
استاندار همدان گفت: اولویت های دولت در همدان توجه به معیشت مردم، رونق تولید و اشتغال و زمینه سازی برای جذب و حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران است.
شاهرخی با بیان اینکه همدان دارای سند اشتغال است اضافه کرد: باید بر اساس نقشه راه ترسیم شده برای محقق شدن اسناد بالا دستی تلاش کرد.
وی ادامه داد: در راستای ارتقای سرمایه های اجتماعی از توان مردم به عنوان بزرگترین پشتوانه کشور از پیروزی انقلاب تاکنون، استفاده می شود.
استاندار همدان افزود: نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند بنابراین فرصت برابر برای پذیرش مسئولیت ها ایجاد کرده و به جای جنسیت بر شایستگی افراد توجه می شود.
شاهرخی اضافه کرد: جوانان نیروهای سرشار از انرژی هستند که باید میدان را برای فعالیت آنها فراهم کرد چراکه جنگ تحمیلی و بسیاری از موفقیت های بین المللی به دست جوانان رقم خورده است.
بالاترین مقام اجرایی استان همدان بیان کرد: برای تقویت حوزه اجتماعی باید برای احزاب به صورت واقعی و نه تزئینی نقش تعریف کرد.
وی تقویت سازمان های مردم نهاد و برون سپاری فعالیت دستگاه ها، حضور میدانی در محله ها به جای پشت میز نشینی، توجه به منشور حقوق شهروندی و استفاده از توان رسانه ها را مورد تاکید قرار داد.
استاندار همدان تاکید کرد: مشی ما در اداره استان بر مبنای اعتدال، عقلانیت، شفافیت و صداقت است بنابراین از توان و ظرفیت تمامی احزاب و گروه ها برای رفع مشکلات و توسعه استان کمک گرفته می شود.
در این آیین که با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور برگزار شد سید سعید شاهرخی به عنوان استاندار همدان معارفه و از زحمات پنج ساله محمد ناصر نیکبخت قدردانی شد.
7526/2087

نظر شما