شناسهٔ خبر: 29483856 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

16 میلیارد هزینه برگزاری المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور

سعادتمند: به دنبال افزایش مدالها با برگزاری المپیاد استعدادهای برتر هستیم

مدیر کل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان مبلغ اعتبارات برای برگزاری استعدادهای برتر کشور را 16 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در پایان این المپیاد که تا نهم آذر ادامه دارد، 2500 نفر در 78 رشته ورزشی شناسایی و پس از چشم‌انداز 4 ساله وارد تیم‌های ملی نوجوانان می‌شوند.

صاحب‌خبر -

احمد سعادتمند در گفت وگو با ایسنا، درباره برگزاری المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور افزود: طرح المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور از 3 ماه پیش با حضور 460 هزار نفر استعداد در رده سنی 12 تا 15 سال در 78 رشته ورزشی در سراسر کشور آغاز شده بود و امروز برترین‌های هر رشته ورزشی که در حدود 25 هزار نفر از 31 استان کشور هستند در قالب المپیاد طی 10 روز به رقابت خواهند پرداخت و در پایان 2500 نفر در تمام رشته‌های ورزشی توسط کارشناسان وزارت ورزش، ناظرین استعدادیاب و با کمک فدراسیونها و هیات‌های استانی در بخش انفرادی، تیمی و رکوردی انتخاب خواهند شد.

وی گفت: متاسفانه چند سالی است که مسابقات قهرمانی کشور رده پایه به درستی برگزار نمی‌شود و بسیاری از استانها چون تیمی برای لیگ برتری نیز ندارند، استعدادها در آن استانها دیده نمی‌شود و مغفول مانده‌اند. بنابراین با برگزاری المپیاد ورزشی استعدادهای برتر سعی داریم تمام استعدادهای موجود در استانها را شناسایی کنیم و بهترین‌ها را در یک چشم انداز 4 سال برای المپیک جوانان 2022  که در سنگال برگزار خواهد شد، آماده کنیم.

مدیر کل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: این استعدادها به مدت 4 سال زیر نظر وزارت ورزش و جوانان، فدراسیونها، ادارات کل ورزش و جوانان استانها و هیات‌ها از نظر مباحث تحصیلی، آمادگی جسمانی، حقوقی، تغذیه، پزشکی و برگزاری اردوهای مقطعی تحت حمایت قرار می‌گیرند و در نهایت به تیم ملی نوجوانان تزریق می‌شوند. در حقیقت با پرورش این استعدادها به دنبال پشتوانه سازی و تقویت تیم‌های ملی در آینده هستیم.

سعادتمند با بیان این که هدف‌گذاری اصلی وزارت ورزش از برگزاری این المپیاد در 78 رشته ورزشی بیشتر شامل رشته‌های مدال‌آور و توجه ویژه به ورزش بانوان است، خاطرنشان کرد: سعی داریم با تقویت رشته‌های مدال‌آور در مسابقات جهانی و المپیک و توجه ویژه به ورزش بانوان بتوانیم در المپیک 2022 جوانان و المپیک تابستانی 2024 با تزریق پشتوانه‌های جدید به تیم ملی، آمار مدال آوری خود را افزایش دهیم و حضور قدرتمندی را در این دو المپیک داشته باشیم.

وی در پایان گفت: متاسفانه در گذشته به دلیل عدم حمایت و نبود بودجه، بسیاری از پایگاههای قهرمانی در استانها تعطیل شده و فعالیت آنها متوقف شده است، تلاشمان بر این است تا پایگاههای قهرمانی در استانها و شهرستانها را دوباره فعال کنیم و با تزریق بودجه و با در اختیار گذاشتن بهترین مربیان ملی، هر استانی بتواند استعدادهای خود را در هر رشته ورزشی رشد و پرورش دهند و به سرانجام برسانند.

انتهای پیام

نظر شما