شناسهٔ خبر: 29482943 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سقوط ارزش بیت کوین به زیر ۵ هزار دلار

برای نخستین بار در بیش از یک سال گذشته ارزش هر توکن بیت کوین به زیر ۵ هزار دلار سقوط کرد. اصلی‌ترین علت این موضوع، نگرانی دارندگان بیت کوین نسبت به اعمال قوانین جدید و محدودتر شدن معاملات آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، در معاملات روز گذشته بازار ارزهای مجازی بیت‌کوین برای هشتمین روز متوالی شاهد سقوط ارزش خود بود و قیمت آن ۴۹۶۰ دلار رسید. چهارشنبه هفته گذشته نیز بیت کوین تنها در یک روز ۱۱ درصد از ارزش خود را از دست داد و قیمت آن به زیر ۶ هزار دلار رسید. اصلی‌ترین علت سقوط ارزش بیت کوین، نگرانی دارندگان آن نسبت به اعمال قوانین جدید و محدودتر شدن معاملات آن است که دارندگان بیت کوین را مجبور به فروش آن کرده است.

در حالی طی چند ساعت گذشته قیمت بیت کوین به زیر ۵ هزار دلار رسیده است که کمتر از یک سال پیش و در دسامبر ۲۰۱۷ قیمت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار رسیده بود. به عبارت دیگر بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ درصد ارزش خود را از دست داده است، دیگر ارزهای مجازی نیز در معاملات ساعات گذشته سقوط قیمت را تجربه کردند به گونه‌ای که قیمت هر توکن بیت کوین‌کش از حدود ۴۰۰ دلار با ۴۴.۷ درصد سقوط به ۲۰۴ دلار رسیده است. 

بیت کوین در حالی طی روزهای گذشته سقوط قیمت را تجربه کرده است که طی ماه‌های گذشته ثبات قیمتی بین ۶ تا ۷ هزار دلار را تجربه کرده بود، در حال حاضر ارزش کل بازار بیت کوین به تنها ۷۸ میلیارد دلار کاهش یافته است. 

انتهای پیام/

نظر شما