شناسهٔ خبر: 29482924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد خبر داد:

افزایش 40 تا 100 درصدی قیمت لوازم خانگی

نمایندگی خراسان رضوی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: لوازم خانگی داخلی و خارجی بین 40 تا 100 درصد افزایش قیمت داشته است.

صاحب‌خبر -

رضا رزقیان مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص افزایش قیمت لوازم خانگی، اظهار کرد: تمام کالاهای ایرانی و خارجی ما وابستگی ارزی دارند که هنوز هیچ کالای لوازم خانگی با دلار 8 یا 9 تومان وارد نشده بلکه با دلار 4200 تومان بوده که اگر بخواهد با همان مبلغ 8 یا 9 هزار تومان وارد شود، قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یخچال فریزر، ماشین‌لباسشویی، گاز، جاروبرقی و چرخ گوشت از جمله اصلی‌ترین کالاهای لوازم‌خانگی ما به حساب می‌آیند، عنوان کرد: قیمت این کالاها مختلف است. یخچال فریزر ایرانی از 5 تا 14 میلیون و خارجی از 16 تا 30 میلیون تومان، ماشین‌لباسشویی از 4 تا 15 میلیون تومان و جاروبرقی از 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان قیمت دارند. 

رزقیان ادامه داد: ما در زمینه گاز نیز هیچ کمبودی نداریم. گازهای ما بهترین گازها بوده که با کشورهای اروپایی رقابت می‌کنند. اسنوا، تکنو، نیک کالا و پادیسان، گازهایی هستند که حرف اول را می‌زنند. 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در خصوص مشکلات صنف خود، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که شرکت‌های بزرگ، کالاها را به صورت مویرگی توزیع می‌کنند و کالای فراوان نمی‌دهند، اگر کالایی می‌دهند، به صورت محدود به برندشاپ‌ها است که آن‌ها نیز در زمینه تولید مشکل دارند. 

وی افزود: کالاهای ایرانی ما همچون الکترواستیل، اسنوا و هیمالیا بهترین کالاهای ایرانی هستند اما فرهنگ مردم اینگونه بوده که همواره می‌خواهند کالای برند بخرند، در حالی که هیمالیا، الکترواستیل و پاکشوما با برندهای روز دنیا رقابت می‌کنند. 

رزقیان بیان کرد: لوازم خانگی ما در رکود است و ما از نظر مشتری دچار کمبود هستیم. توان خرید مردم کاهش پیدا کرده، وگرنه کالای لوازم خانگی فراوان است. ما تنها در خصوص برخی از محصولات مقداری مشکل داریم که توزیع درستی انجام نمی‌گیرد. 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: اگر قیمت فاکتور با قیمت مصوب مغایرت دارد، خریداران می‌توانند به اتحادیه مراجعه کنند که اتحادیه در اسرع وقت رسیدگی کرده و رضایت مشتری را جلب می‌کنند. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما