شناسهٔ خبر: 29482765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پنتاگون: در حال رایزنی با ترکیه برای پیدا کردن جایگزین اس-400 هستیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، این وزارتخانه در حال همکاری با کنگره این کشور به منظور یافتن جایگزینهایی برای ترکیه به جای خرید سامانه دفاع هوایی اس-400 روسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اریک پاهون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما درباره این موضوع مشغول انجام یک سری مذاکرات دیپلماتیک هستیم. ما در تاریخ 9 نوامبر گزارشی را که با حکم کنگره در مورد روابط با ترکیه تهیه کردیم به کنگره ارائه کردیم.

او خاطر نشان کرد: این گزارش تنها در حوزه روابط ما با ترکیه و جوانب خوب و بد و هر چیز دیگر بود. ما با ترکیه در حال مذاکراتی دیپلماتیک هستیم به هدف این که جایگزین‌های معتبری برای سامانه دفاع موشکی اس-400 بیابیم. بنا بر این ما به آنها کمک می‌کنیم تا به جای خرید اس-400 گزینه های دیگری پیدا کنند. ما در این راستا به تلاش نزد ترکیه و کنگره ادامه خواهیم داد.

در دسامبر 2017 ترکیه توافقی را مسکو امضا با موضوع تحویل سامانه دفاع موشکی اس-400 روسی به ترکیه امضا کرد. سرگئی چمزوف، مدیر اجرایی شرکت روستک گفت، بر اساس این قرارداد تحویل چهار مجموعه اس – 400 به ارزش 2.5 میلیارد دلار به ترکیه در نظر گرفته شده و 55 درصد قرارداد آن نیز با وام‌های روسیه پوشش داده می شود.

در تاریخ 25 اکتبر آنکارا اعلام کرد، که از اکتبر 2019 روند استقرار اس-400 های روسی را شروع خواهد کرد. یوری بوریسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه چند روز پیش گفت، این قرارداد به آنکارا اجازه می‌دهد بعد از تحویل محموله‌های اصلی حق انتخاب داشته باشد.

پاهون اظهار داشت: همان طور که ما با همتایان ترکیه‌ای خود بحث کرده‌ایم. خرید اس-400 می‌تواند تبعات چشمگیری بر روابط دفاعی ترکیه و آمریکا داشته باشد. خیلی اتفاق‌ها با این خرید رخ خواهند داد.

مقام‌های آمریکایی پیشتر به ترکیه هشدار داده‌اند در صورت خرید اس-400 قرارداد فروش جنگنده‌های اف-35 به ترکیه به حال تعلیق در خواهد آمد.

علاوه بر آن کنگره آمریکا نیز قوانینی را تصویب کرده تا جلوی انتقال جنگنده‌های اف-35 به ترکیه را بگیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما