شناسهٔ خبر: 29480812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اظهارات حناچی تقلید از کدام مدیر دولتی بود؟

درست با همین مثال ورزشی پیشتر از حناچی، نعمت زاده وزیر صنعت دولت یازدهم استفاده از مدیر خارجی را تایید کرده بود.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - صحبت‌های اخیر شهردار جدید تهران در مورد وارد کردن مدیر خارجی برای اداره امور شهری بسیاری را متعجب کرد. این سخنان اما موضوع نو و تازه‌ای نبود و برخی از مدیران دولتی پیشتر همین مسئله را تکرار کرده بودند. جالب اینجاست که با همین مثال فوتبالی و ورزشی بود که وزیر صنعت دولت یازدهم استفاده از مدیر خارجی را تایید کرد.

«پیروز حناچی» در این فیلم اظهار می کند:

«برای این کار ما به بهترین متخصصان شهری نیاز داریم. مگر ما برای تیم ملی نمی رویم مربی خارجی می گیریم. شهرسازی کشور از تیم ملی کشور کمتر است؟ ما باید قبول کنیم که خیلی از تجربیات را نداریم. ما باید قبول کنیم که تجربه منطقه ای در مقیاس کلانشهر را به طور کامل نداریم. ما تجربیاتی که لیست می کند سیاست های اقتصادی را با سیاست های تعادل منطقه‌ای در دانشگاه تجربه نکردیم.»

بیشتر بخوانید: 

اصلاح طلبان شهر تهران را گران می‌خواهند

نبوغ حناچی فوَران کرد؛ «متخصصان خارجی» در شهرداری تهران

این درحالی است که «محمدرضا نعمت‌زاده» وزیر صنعت دولت اول حسن روحانی در همایش روز ملی صادرات با اشاره به لزوم تقویت گسترده مدیران و کارشناسان بازاریابی درست با همین مثال گفت: «من به برخی از شرکت‌ها پیشنهاد واردات مدیران خارجی را دادم که برخی از آنها نیز اقدام به این کار و از این شرایط استقبال کردند.هیچ اشکالی ندارد که برای حضور در بازارهای بین‌المللی از مدیران باتجربه خارجی و دانش آنها استفاده کنیم.»

وزیر صنعت افزود:

«همان‌طور که در بخش ورزشی مربی خارجی به کشور می‌آوریم در اقتصاد نیز نیازمند به آوردن مدیران اقتصادی خارجی هستیم.»

البته به نظر می رسد حناچی در عمل نگاهی هم به افعال مدیریتی «سید عباس آخوندی» وزیر مستعفی وزارت راه و شهرسازی داشته است. حناچی روزگاری معاون آخوندی بود. 

در دولت یازدهم و زمانی که برجام در حال اجرا بود؛ حالیکه اذهان عمومی انتظار یک تحول بزرگ در صنعت حمل و نقل ریلی کشور را می کشید، به یکباره «فردریش اشتیفت»، سفیر اتریش در تهران، دومین دستاورد برجام را واگذاری کترینگ راه آهن جمهوری اسلامی ایران (صنعت آماده سازی و طبخ غذا و نوشیدنی در آشپزخانه مرکزی و سرو آن ها در قطارها جهت پذیرایی) به یک شرکت اتریشی اعلام کرد تا زین پس، قرمه سبزی ایرانی بجای آشپزهای ماهر ایرانی توسط آشپزهای اتریشی طبخ شود و غذای فرنگی نیز در سبد غذایی مسافران راه آهن قرار گیرد. این درحالی بود که افکارعمومی به دنبال تحولی زیرساختی با اجرای برجام در حمل و نقل ریلی و همچنین هوایی ایران بودند. اما سهم وزارت راه و شهرسازی از برجام کترینگ خارجی بود.

نظر شما