شناسهٔ خبر: 29480765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرویس مدارس در ایلام نیازمند ساماندهی جدی

رئیس اداره انجمن و اولیا آموزش و پرورش استان ایلام از ساماندهی مجدد سرویس های مدارس در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرویس مدارس در ایلام نیازمند ساماندهی جدی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  همه ساله با آغاز سال تحصیلی جدید بحث سرویس مدارس در جهت جابجایی دانش آموزان به مدارس به یکی ار دغدغه های خانواده تبدیل می شود و ساماندهی این بخش می تواند موجب آرامش دانش آموزان و آسایش خیال خانواده ها شود.

بحثی جدی که چند سالی است دولت نیز در جهت ساماندهی آن اقداماتی انجام داده است و مدیران سعی کرده اند آن را ساماندهی ، و با برنامه ریزی های جدی آن را از چند ماه قبل از آغاز سال تحصیلی مدیریت نمایند.

به همین منظور تیر ماه سال جاری بود که وزارت آموزش و پرورش ، در بخشنامه ای که به مراکز استان های ارسال کرد ، تمامی قوانین و مقررات مربوط به خودرو های مخصوص حمل و نقل دانش آموزان و شرایط رانندگان آنها را تدوین و ابلاغ کرد.

اما در حالی که بخشنامه ی ابلاغی از طرف وزارت آموزش و پرورش تمامی وظایف مدیریتی و نظارت بر سرویس مدارس را به مدیران مدارس واگزار کرده ، این روزها در ایلام شواهد حاکی از شانه خالی کردن مدیران مدارس از این بخشنامه کشوری است بطوری که اولیا دانش آموزان معتقدند هیچ گونه نظارتی از طرف مدیران مدارس بر این سرویس ها صورت نمیگیرد.

حمید یعقوبی از اولیا دانش آموزان در مصاحبه با خبرنگار ما خواستار مدیریت جدی ونظارت بیش تر بر سرویس های مدارس شد و افزود : اضافه سرنشین در سرویس های مدارس در شهر ایلام باعت تاخیر در رسیدن دانش آموزان به منزل گردیده است.

موضوعی که باعث نگرانی خانواده ها ، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی و دانش آموزان در شهر ایلام شده است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در حاشبه بازدید سرزده ای که از سرویس های مدارس در زمان تعطیلی مدارس در شهر ایلام داشت به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ گفت : با وجود تذکراتی که به آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری ایلام داده شده است هنوز شاهد تخلفات رانندگان این سرویس ها در سطح شهر هستیم.

ناصری افزود : با گذشت یک ماه از آغاز سال تحصیلی هنوز شاهد بی نظمی هایی در بحث سرویس های مدارس هستیم

وی افزود با وجود تصویب شدن تعداد سرنشین های خودروهای سرویس مدارس در نشست شورای ترافیک اما متاسفانه در برخی از مدارس شهر ایلام شاهد سوار شدن دانش آموزان به اندازه ۲ برابری ظرفیت یک خودرو هستیم.

وی اضافه سرنشین ، نصب نشدن برچسب سرویس مدارس سال ۹۷ ، سوار کردن دانش آموزان در خارج از مدرسه و در حاشیه خیابان های اصلی و مکان های ناامن را از مهمتری تخلفات رانندگان سرویس های مدارس دانست و تاکید کرد با وجود اینکه بارها و در جلسات مختلف در این مورد تصمیم گیری شده اما باز هم شاهد رعایت نشدن این قوانین از طرف مدارس و رانندگان سرویس ها هستیم.

سرویس مدارس در شهر ایلام ساماندهی می شود

مدیرآموزش و پرورش شهرستان ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  با تایید تخلفات سرویس های مدارس در شهر ایلام گفت در زمانی که از سال تحصیلی جدید میگذرد شاهد تخلفات زیادی از طرف رانندگان این خودرو ها هستیم.

فارس شریفی اظهار کرد در نشست جدی که در شهرستان ایلام برگزار شد بر ساماندهی هرچه سریعتر سرویس مدارس تاکید شد.

حالا سوال اینجاست : چرا باگذشت یک ماه از آغاز سال تحصیلی هنوز این سرویس ها ساماندهی نشده اند.؟

ریس اداره انجمن و اولیا در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ به بررسی مشکلات سرویس مدارس اشاره کرد و گفت متاسفانه شاهد ابلاغ بخشنامه سرویس مدارس در تیرماه سال جاری بودیم که دیگر زمانی برای ابلاغ آن به مدارس و ساماندهی آن وجود نداشت.

وی ادامه داد نبود زمان کافی برای ساماندهی سرویس های مدارس باعث شد که شاهد این بینظمی در اجرای آن باشیم و آموزش و پرورش درنظر داشت این بخشنامه را در سال تحصیلی جاری اجرا نکند.

اما رانندگان سرویس ها هم از واگزاری سرویس ها به پیمانکار و بخش خصوصی منتقد هستند و معتقدند که این واگزاری سبب شده بخش زیادی از هزینه سرویس باید به پیمانکار واگزار شود.

این در حالی است که ، نظارت بر این همه سرویس ، آن هم در جای جای شهر ایلام در حاله ای از ابهام وجود دارد و باید گفت نظارت بر این همه خودرو آن هم در یک ساعت مشخص امری غیر طبیعی به نظر میرسد.

به هر حال امیدواریم آموزش و پرورش با ساماندهی هرچه سریعتر سرویس مدارس در شهر ایلام ، زمینه آسایش خانواده ها و دانش آموزان را فراهم نماید.

خبرنگار مسعود همتی

انتهای پیام/ب

نظر شما