شناسهٔ خبر: 29480687 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بررسی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا؛

بازگشت رویایی لاله‌های نارنجی/ بزرگان قاره سبز با جام خداحافظی کردند

تیم‌ های راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یوفا برای جذابیت بیشتر فوتبال در اروپا تصمیم گرفت لیگ ملت‌‌ها را برگزار کند. تیم‌ها به جای دیدارهای دوستانه با یکدیگر در لیگ حرفه‌ای به رقابت بپردازند و برای جام ملت‌های اروپا هم آماده شوند تا علاقمندان در سطح جهانی به فوتبال اروپا از رقابت‌های تیم ملی لذت ببرند.

در این رقابت‌ها 55 کشور اروپایی در 4 لیگ A، B، C و D تقسیم شده اند که این تقسیم بندی ها بر اساس رنکینگ یوفا انجام گرفته است.  هر لیگ نیز به 4 گروه تقسیم شد. برای مثال، انگلیس ، اسپانیا و کرواسی در گروه 4 لیگ A قرار گرفته اند. دیدارهای تیم‌ها نیز در مرحله گروهی به صورت رفت و برگشتی برگزار شد. 4 تیم از طریق پلی آف لیگ ملت‌های اروپا راهی جام ملت‌ها خواهند شد و به 20 تیمی که قرار است در یورو 2020 با هم رقابت کنند، اضافه می‌شوند.

بعد از رقابت‌های جام جهانی و قهرمانی فرانسه در این دوره از رقابت‌ها همه بر این باور شدند که خروس‌ها فاتح جام ملت‌های اروپا خواهند بود اما عملکرد ضعیف تیم ملی فرانسه در این دوره از رقابت‌ها نظرها را برگرداند. هلند که در چند سال گذشته نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد با جوانگرایی بار دیگر لاله‌های نارنجی در مستطیل سبز رویده شدند. 

 

photo_۲۰۱۸-۱۱-۲۰_۰۱-۴۸-۲۰

 

خداحافظی بازیکنان قدیمی مانند فن‌پرسی،روبن، فن‌بومل و جایگزین شدن بازیکنان جوان داخلی مانند دی‌لیخت، باعث شد تا هلند به تیم تاریخی رقابت لیگ ملت‌های اروپا تبدیل شود. لیگ ملت‌ها که نخستین تجربه خود را پشت سر می‌گذارد با حذف بزرگان فوتبال همانند کرواسی، بلژیک، فرانسه و آلمان باعث شد تا جذابیت‌های لیگ بیشتر شود. 4 تیم اول جام جهانی که توانستند با درخشش خود شگفتی ساز شوند، اکنون از ادامه رقابت‌ها حذف شدند. 

 

photo_۲۰۱۸-۱۱-۲۰_۰۱-۱۹-۲۸

تیم‌های هلند، انگلیس، سوئیس و پرتغال توانستند راهی نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا شوند. سه تیم نیمه‌نهایی یعنی هلند، انگلیس و سوئیس در گروه اول یورو ۹۶ کنار هم قرار داشتند. بسیاری از رسانه‌های اروپایی علی رغم درخشش تیم ملی هلند این تیم را قهرمان لیگ ملت‌های اروپا معرفی کردند و کارشناسان فوتبال اروپا معتقدند که انگلیس و پرتغال شانس حضور در فینال لیگ ملت‌های اروپا را دارند.

 

گروه‌بندی ۴ لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۱۹-۲۰۱۸
لیگ A
گروه یک: آلمان، فرانسه، هلند
گروه دو: بلژیک، سوئیس، ایسلند
گروه سه: پرتغال، ایتالیا، لهستان
گروه چهار: اسپانیا، انگلیس، کرواسی
لیگ B
گروه یک: اسلواکی، اوکراین، جمهوری‌چک
گروه دو: روسیه، سوئد، ترکیه
گروه سه: اتریش، بوسنی‌و‌هرزگووین، ایرلندشمالی
گروه چهار: ولز، جمهوری‌ایرلند، دانمارک
لیگ C
گروه یک: اسکاتلند، آلبانی، رژیم‌صهیونیستی
گروه دو: مجارستان، یونان، فنلاند، استونی
گروه سه: اسلوونی، نروژ، بلغارستان، قبرس
گروه چهار: رومانی، صربستان، مونته‌نگرو، لیتوانی 
لیگ D
گروه یک: گرجستان، لتونی، قزاقستان، آندورا
گروه دو: بلاروس، لوکزامبورگ، مولداوی، سن‌مارینو
گروه سه: آذربایجان، جزایرفارو، مالت، کوزوو

 

62443_345

نظر شما