شناسهٔ خبر: 29480508 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرشاد پیوس: این پرسپولیس هرگز از یاد مردم نمی رود

R41383/P41383/S9,1299/CT12

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: قطعا تماشاگران پرسپولیس قدر بازیکنان تیمشان را می دانند و هرگز این روزها را فراموش نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، پرسپولیس دیدار معوقه هفته نهم برابر پیکان را با برد 1-2 پشت سرگذاشت تا با کسب 3 امتیاز و دو بازی کمتر نسبت به تراکتورسازی 22 امتیازی با 20 امتیاز در رده چهارم جدول بایستد.

شاگردان برانکو به رغم همه حرف و حدیث هایی که تا پیش از برگزاری این دیدار درباره برگزار نشدن آن مطرح بود در یک مسابقه دیدنی حریف همشهری شان را شکست دادند.

فرشاد پیوس در گفت و گو با مشرق، درباره این مسابقه و شرایط پرسپولیس صحبت کرد که متن آن در ادامه می آید:

*انتظار این برد را داشتید؟

- پس از اتفاقاتی که در فینال لیگ قهرمانان آسیا رخ داد حقیقتا کمی نگران این مسابقه بودم چون به هر حال ما هم این روزها را تجربه کرده بودیم. هر تیم فوتبالی و بازیکنانش پس از اتفاقاتی مشابه از دست دادن جام قهرمانی آسیا، به شکل طبیعی کمی با افت روحی مواجه می شوند آنچنان که در این بازی هم شاهد این شرایط برای بازیکنان پرسپولیس بودیم.

* چطور؟

- در 20 دقیقه ابتدایی بازی تقریبا این تیم پیکان بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و بازیکنان پرسپولیس هنوز نتوانسته بودند در بازگشت به ورزشگاهی که شب تلخی را در آن تجربه کرده بودند خودشان را پیدا کنند ولی شکر خدا پیکان در آن دقایق گلی به ثمر نرساند تا پرسپولیس رفته رفته به وضعیت روحی پایداری دست پیدا کند.

 

* پس از آسیب دیدگی صورت عالیشاه چه فکری کردید؟

- به هر حال پرسپولیس مدتهاست که دچار شرایط اینچنینی است و البته باید به عالیشاه هم تبریک گفت که توانست با وجود خونریزی که داشت به بازی برگردد. این هفته ها بازیکنان پرسپولیس واقعا فداکارانه برای تیم و هواداران بازی می کنند و قطعا تماشاگران پرسپولیس هم قدر این بازیکنان را می دانند و هرگز این روزها را فراموش نخواهند کرد.

* چه شد که پرسپولیس گل خورد؟

- باز هم این اتفاق در خط دفاعی رخ داد که بازیکنان جلوی 18 قدم با یکدیگر تعارف کردند. در دیدار رفت با کاشیما هم این مشکل را داشتیم و از السد و الدحیل هم به همین منوال گل خوردیم. برانکو قطعا باید روی این موضوع کار کند تا تعارف کردن از بین مدافعان از بین برود. وقتی بازیکن درون محوطه یا جلوی آن به توپ رسید باید در سریع ترین زمان ممکن توپ را از آن محدوده دور کند. دیدیم تعارف کردن نتیجه اش این می شود که بازیکن حریف راحت از موقعیت بدست آمده به سود خودش بهره می برد و گلش را می زند. در این دیدار هم 4، 5 بازیکن پرسپولیس ایستاده بودند که یکی توپ را بزند، بازیکن پیکان آمد و بدون معطلی کار را تمام کرد.

 

* نیمه اول را چطور دیدید؟

- پرسپولیس در نیمه اول کاملا یک تیم بی روحیه و کم توان نشان داد که گفتم اثرات فینال و حرف و حدیث های روزهای گذشته بود که دائم گفته شد بازی برگزار می شود یا نمی شود! این مسایل روی اعصاب بازیکن تأثیر می گذارد. ضمن اینکه پرسپولیس در خوب زمانی گل خورد. شاید اگر این گل 10 دقیقه زودتر به ثمر می رسید پرسپولیس در همان نیمه اول یک گل دیگر هم دریافت می کرد چون بعد از گل هم دیدیم که تیم بیشتر از نظر روحی تخلیه شده بود و بچه های تیم عصبی شده بودند اما در نیمه دوم اوضاع متفاوت شد.

* تأثیر کادر فنی روی تیم بود؟

- قطعا! وظیفه کادر بیرون زمین همین است و به درستی هم عمل شد. تیم در رختکن به خودش آمد و دیدیم که پیکان در نیمه دوم غیر از ضربه ای که رادوشوویچ روی خط گرفت هیچ حرکت خاصی روی دروازه پرسپولیس انجام نداد در حالی که پرسپولیس دو گل زد و دو، سه تا هم نزد. نیمه دوم کاملا بازی دست پرسپولیس بود.

* بازیکن شاخص پرسپولیس در این دیدار کدامیک بود؟

- همه خوب بودند. کمال یک روز درخشان را داشت و با گلی که زد آن را تکمیل کرد. علیپور دوندگی بی امانی داشت. عالیشاه هم با وجود مشکلی که برایش بوجود آمد در زمین ماند و پاس گل داد. بقیه هم همگی خوب بودند.

 

* اتفاق خوب برای پرسپولیس در این دیدار چه بود؟

- اینکه بار دیگر دیدیم پرسپولیس دروازه بان دوم مطمئنی دارد تا در روزهایی که بیرانوند نیست به خوبی جایش را پر کند. گلی که خورد هم به خاطر اشتباه خط دفاعی بود.

* پیکانی ها معتقدند ضربه ای که محمد قاضی زد و رادوشوویچ گرفت گل شد؟

- اصلا! توپ از دستش در رفت ولی بلافاصله آن را روی خط گرفت. باید به کار خوب کمک داور اشاره کرد که دید توپ از خط رد نشده است. در فیلم صحنه آهسته هم بوضوح مشخص بود.

 

* این برد چقدر در روحیه تیم اثرگذار خواهد بود؟

- با وجود شرایط بدی که پرسپولیس از نظر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی اش دارد هر چه از این موفقیت ها بیشتر بدست بیاید بازیکنان را به سمت وحدت و همدلی بیشتری می برد. الان اعضای این تیم به شکل 11، 12 برادری هستند که برای دفاع از نام پرسپولیس هرکاری می کنند و این یکدلی و تلاش ستودنی است.

* مردم از این بازی لذت بردند؟

- باید از همه طرفداران تیم هم تشکر کرد که به ورزشگاه رفتند و به رغم عقب بودن پرسپولیس پای تیم شان ایستادند و یک نفس پرسپولیس را تشویق کردند. این مردم قدر بازیکنان تیم شان را می دانند و شک نکنید بازیکنان پرسپولیس هم به عشق آنهاست که تا مرز پارگی رباط و خونریزی از دهانشان یک گام عقب نمی ایستند و برای پرسپولیس سرشان را جلوی توپ می گذارند. باز هم تأکید می کنم این پرسپولیس هرگز از یاد مردم و فوتبال ایران نخواهد رفت.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

نظر شما