شناسهٔ خبر: 29480224 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستیار صوتی Bixby سامسونگ فارسی می‌شود

سامسونگ خبر داده است که به زودی دستیار صوتی این شرکت، Bixby از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

صاحب‌خبر -

دستیار صوتی Bixby سامسونگ فارسی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هر شخصی که پرچمداران سری جدید گلکسی سامسونگ را داشته باشد، حتما متوجه شده است که کنار این دستگاه‌ها یک دکمه سخت‌افزاری بیشتر وجود دارد. یک دکمه کوچک که وظیفه راه‌اندازی دستیار صوتی انحصاری سامسونگ، Bixby را بر عهده دارد. سامسونگ از این دستیار صوتی هنگام رونمایی از Galaxy S8 رونمایی کرده بود. طی این مراسم، سامسونگ اعلام کرده بود که این دستیار صوتی ابتدا برای کشورهای آمریکا و به زبان انگلیسی عرضه می‌شود و پس از آن قرار است در همه کشورهای جهان فعال شود و از اکثر زبان‌های سراسر دنیا پشتیبانی کند. حال، سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای خبر داده است که این دستیار صوتی قرار است برای ایران و با زبان فارسی ارائه شود.

سامسونگ هنگام معرفی دستیار صوتی بیکسبی در مراسم رونمایی Galaxy S8 و +S8 اعلام کرد که این دستیار یک رابط هوشمند برای انجام دادن سریع‌تر و ساده‌تر کارها است. محدودیت این دستیار صوتی به آمریکا و کره جنوبی باعث شده بود این دستیار در بسیاری از نقاط جهان بدون عملکرد باشد و همه دوستداران تکنولوژی منتظر عرضه آن برای کشور خود بودند. در خبرهای تازه شنیده می‌شود که این دستیار صوتی نه تنها برای ایران بلکه قرار است در 200 کشور جهان به تدریج فعال شود. سامسونگ همچنین اعلام کرده است که افرادی که خواهان این هستند که دستیار صوتی بیکسبی را داشته باشند، هنگام ارائه باید نسخه نرم‌افزار گوشی خود را آپدیت کنند.

نحوه کار این دستیار صوتی بدین گونه است که کاربر باید دکمه سخت‌افزاری مخصوص آن را فشار دهد و آن را نگه دارد. در این صورت، Bixby آماده شنیدن فرمان صاحب خود است. کاربران می‌توانند از این دستیار صوتی هر فرمانی از جمله یادآوری را به بیکسبی بدهند در این صورت یک یادداشت یادآوری روی صفحه نمایش همیشه روشن گوشی‌های سامسونگ و یا روی لبه نمایشگر دستگاه نمایان خواهد شد و کاربر با دیدن آن یاد خواهد آورد که باید کار خود را به موقع انجام دهد. این دستیار دارای هوش مصنوعی است که می‌تواند برنامه‌های کاربر را نظم ببخشد و با یادگیری روش‌های مختلف کاربر در انجام کارهایش او را در امور یاری کند.

بیشتر بخوانید: سامسونگ بار دیگر از نمایشگر مسطح برای پرچمدار خود استفاده می‌کند

انتهای پیام/

دستیار صوتی سامسونگ به زبان فارسی مجهز می‌شود

نظر شما