شناسهٔ خبر: 29478432 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مربی و اردوی داخلی، اولویت فدراسیون دوومیدانی

پاسخ رئیس فدراسیون دوومیدانی به چهره‌های شاخص: تحت هر شرایطی سهمیه المپیک نمی‌خواهیم

رییس فداسیون دوومیدانی می‌گوید که دوومیدانی در دو دوره گذشته المپیک سهمیه‌های خود را کسب کرده و برای المپیک توکیو تحت هر شرایطی دنبال کسب سهمیه المپیک نیست.

صاحب‌خبر -

مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد آغاز اردوهای تیم ملی دوومیدانی اظهار کرد: اردوهای تیم ملی که آغاز شده است و در بخش نوجوانان در حال پیگیری است. در بخش بزرگسالان نیز اردوها آغاز شده است و ورزشکاران تمرینات خود را انجام می‌دهند. اسامی آن‌ها را فعلا اعلام نکرده‌ایم، اما نفراتی که هدف ما هستند در حال حاضر در اردو هستند. ورزشکارانی مثل حسین کیهانی، امیر مرادی و چند ورزشکار استقامتی دیگر در کهکیلویه و بویر احمد با سجاد مرادی در حال تمرین هستند. سایر ورزشکاران نیز در استادیوم آفتاب انقلاب در حال انجام تمریناتشان هستند و چند ورزشکار هم مانده‌اند و باید سازمان تیم‌های ملی با آن‌ها صحبت‌هایی داشته باشد تا به جمع بندی برسیم. در جلسه بعدی بررسی می‌کنیم تا ببینیم کسی از قلم نیفتاده باشد سپس اسامی را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا نفرات باقی‌مانده حدادی و تفتیان هستند آیا برنامه برای این ورزشکاران مشخص نشده است گفت؟ برنامه ما از دو ماه پیش مشخص است. اردوها آغاز شده و همه باید به اردو بیایند. بررسی می‌کنیم تا ببینیم برای آقای حدادی چه باید بکنیم، فدراسیون چه توان و ظرفیتی دارد و متناسب با ظرفیت و پتانسیل فدراسیون برنامه‌ریزی می‌کنیم ولی قطعا مربی ایرانی و اردوهای داخلی مد نظر ما است. با توجه به شرایط فعلی مملکت، ما هم باید طبق شرایط کشور حرکت کنیم و به سمت جلو برویم.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای تفتیان و یا قنبرزاده مربی خارجی که در ایران با آن‌ها تمرین کند نخواهیم داشت، گفت: بخشی از ورزشکاران که حتی اگر شرایط هم اینگونه نبود مربی خارجی برای آن‌ها نمی‌گرفتیم. برای ورزشکارانی که جواب نگرفتیم قطعا مربی خارجی نخواهیم گرفت ولی در داخل کشور شرایط ما مشخص است. شرایط ما در حال حاضر شاید شرایط جذابی نباشد که مربی خارجی استقبال کند. ترجیح می‌دهیم که ورزشکاران با مربی داخلی کار کنند. میزان پرداختی ما به مربی داخلی و مربی خارجی نزدیک به هم است و خیلی مانند گذشته فاصله ندارد. ما نمی‌توانیم عددهای آنچنانی را در این شرایط اقتصادی به مربی خارجی پرداخت کنیم، حالا آیا نتیجه بدهد یا نه. ممکن است در مورد یک یا دو گزینه به صورت خاص بیشتر دقت و برنامه‌ریزی کنیم تا ببینیم در آن بخش چه باید بکنیم. اما اولویت ما هم مربی داخلی و هم قطعا اردوی داخلی است. یعنی اگر تحت شرایطی مربی خارجی هم استخدام شد حتما اردوها داخل کشور است.

کیهانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه شرایط کسب سهمیه المپیک تغییر کرده است و نیاز حضور در مسابقات خارجی بیشتر شده است آیا فدراسیون محدودیتی برای مسابقات تدارکاتی خواهد داشت یا خیر خاطرنشان کرد: نه سعی می‌کنیم برای مسابقات محدودیتی نداشته باشیم. منتهی هدفمند برنامه‌ریزی می‌کنیم. فدراسیون دیگر دنبال این نیست که تحت هر شرایطی سهمیه بدست آورد. ما اگر سه سهمیه بگیریم ولی با قدرت در المپیک حاضر شویم بهتر از این است که ۱۰ سهمیه داشته باشیم و در المپیک ضعیف حاضر شویم.

رییس فدراسیون دوومیدانی افزود: نگاه فداسیون برای المپیک همان نگاه جاکارتا است. یعنی بحث حضور در مسابقاتی همچون المپیک و بازی‌های آسیایی کاملا کیفی است و اصلا تحت هر شرایطی دنبال کسب سهمیه نیستیم. دوومیدانی سهمیه های خود را گرفته است. ما در دو دوره گذشته المپیک لندن و ریو، در هر مرحله ۱۰ سهمیه گرفتیم و بالاترین فدراسیون از نظر کسب سهمیه المپیک بودیم، اما اکنون دیگر بحث سهمیه خیلی مطرح نیست، بلکه ورزشکار ما باید بتواند در المپیک در سطح رکوردهای خوب ظاهر شود و جایگاهی را برای خود تعریف کند. بنابراین بحث کیفی بودن در المپیک جزو استراتژی‌های ما است، پس حتما ورزشکارانی به مسابقات اعزام می‌شوند که شرایط خاص داشته باشند که ما بدانیم هم می‌توانند سهمیه بگیرند و هم در المپیک یک نتیجه خوب بگیرند.

وی در مورد نحوه کسب سهمیه المپیک نیز گفت: نحوه کسب سهمیه را فدراسیون جهانی برای ما ارسال کرده است. کسب سهمیه هم رکوردی است و هم رنکینگی. فدراسیون جهانی هر دو مورد را تلفیق کرده است، ممکن است در دوی ۱۰۰ متر ۱۰۰ نفر ورودی بگیرند در آن شرایط رنکینگ را در نظر می‌گیرند. هم رنکینگ و هم رکورد مد نظر فدراسیون جهانی است. دو مورد کنار هم باعث کسب سهمیه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط تعداد سهمیه ‌ها به خودی خود کم خواهد شد، گفت: ما تلاش خود را برای کسب سهمیه خواهیم کرد اما ورزشکاری که بتواند هم خوب کسب سهمیه المپیک کند و هم در میدان المپیک خوب ظاهر شود مد نظر ما است. اینکه بخواهیم تحت هر شرایطی سهمیه بگیریم نیست.

وی در پایان در خصوص اردوی تیم ملی نوجوانان نیز گفت: اردوی تیم ملی نوجوانان از ۲۶ آبان در حال پیگیری است. روز گذشته هم خودم از اردو بازدید کردم، یک اردوی متمرکز و کاملا هدفمند در حال برگزاری است. این اردوها در ۴ مرحله ۲۱ روزه تا مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان هنگ کنگ ادامه خواهد داشت. ورزشکاران ۲۱ روز در اردو هستند و یک هفته برای استراحت به شهرهای خود می روند. نظارت کامل داریم و سعی می‌کنیم اردوهای رده پایه هدفمند باشد.

انتهای پیام

نظر شما