شناسهٔ خبر: 29476040 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی قدیمی | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید محقق شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح راه آهن مهاباد-ارومیه گفت: راه‌آهن قزوین-رشت و مسیر جایگزین تبریز نیز تا پایان سال افتتاح می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح راه اهن ارومیه، در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز پر شکوهی است و الحمدالله در ماه مبارک ربیع الاول و چهلیمن سال پیروزی انقلاب قرار داریم.  یکی از وعده‌های مهم و یکی از اولیت‌های بزرگ دولت محترم تدبیر و امید که اتصال مراکز استان‌ها به راه‌آهن سراسری کشور بوده امروز محقق می‌شود و ما شاهد آغاز بهره‌برداری از خط راه‌آهن ارومیه به تهران هستیم.

وی ادامه داد: این پروژه، پروژه‌ای است که سالیان سال طول کشید اما با اراده این دولت از سال ۹۲ شتاب گرفت و امروز اولین جامعه منتخب از خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران را با قطار از ارومیه به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

اسلامی با اشاره به اینکه مسیر جایگزین خط تبریز هم در دست احداث است، گفت: این مسیر  تا بستان آباد در حال تکمیل ریل گذاری است و از بستان آباد به تبریز نیز دو پل بزرگ به طول تقریبا ۱۰۰۰ متر قرار دارد.

وی افزود: سازه‌های پل احداث شده است و روسازی آن نیز در دست پیگیری و اقدام است که انشاالله با تکمیل روسازی، مسیر تکمیل شود و ما بتوانیم راه آهن جایگزین را به تبریز متصل کنیم. اراده دولت این بوده که تا پایان سال ۹۷ این اتفاق بیافتد.

وزیر راه و شهرسازی به احداث راه‌آهن قزوین-رشت نیز اشاره کرد و افزود: اتصال خط ریلی به استان گیلان و شهر رشت نیز در دستور کار قرار دارد و انشاالله در هفته آینده قطار حرکت آزمایشی خود را برای تست‌های اولیه انجام خواهد داد. ما مصمم هستیم با یاری خدا بتوانیم این وعده را برای مردم عزیز محقق کنیم.

نظر شما