شناسهٔ خبر: 29474714 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

دسیسه خانوادگی برای بی گناهی یک قاتل

پسر کوچک خانواده در درگیری با برادر معتادش او را به قتل رساند، اما همه اعضای خانواده تلاش کردند با صحنه‌سازی او را بی‌گناه جلوه دهند.

صاحب‌خبر -

بامداد ۲۶ آبان‌ماه پیکر نیمه‌جان پسری ۳۰ ساله به بیمارستانی در شهرری منتقل و در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که او بر اثر اصابت چاقو به قفسه سینه‌اش دچار خونریزی شدیدی شده است. تلاش برای نجات پسر جوان آغاز شد، اما یک ساعت بعد وی جانش را از دست داد و ماجرا به پلیس گزارش شد.

تیمی از کارآگاهان اداره دهم آگاهی تهران راهی بیمارستان شدند و در نخستین اقدام به تحقیق از خانواده مقتول که او را به بیمارستان منتقل کرده بودند، پرداختند. آن‌ها می‌گفتند که پسرشان به‌خاطر مصرف بیش از حد موادمخدر کنترل رفتارش را از دست داده و با چاقو اقدام به‌خودزنی کرده است. با این حال تیم تحقیق برای کشف حقیقت راهی خانه آن‌ها شدند تا معلوم شود که قربانی چطور خودزنی کرده است.

تحقیقات از خانواده مقتول در محل جنایت ادامه یافت، اما گفته‌های آن‌ها درباره نحوه خودزنی برادر کوچک‌تر متناقض بود. تاجایی که کارآگاهان مطمئن شدند جنایتی خانوادگی رخ داده است.

در این شرایط تحقیقات ادامه یافت تا اینکه مادر خانواده ادعای تازه‌ای را مطرح کرد. او گفت: پسرم معتاد بود و مواد زیادی مصرف کرده بود. وقتی همسرم به او اعتراض کرد، با وی درگیر شد و داشت او را خفه می‌کرد که همسرم با چاقو ضربه‌ای به او زد تا جان خودش را نجات دهد.

اظهارات این زن نیز نتوانست پلیس را قانع کند؛ چرا که هیچ آثار درگیری و کبودی روی بدن پدر خانواده به چشم نمی‌خورد. به همین دلیل مأموران باز هم به تحقیقات خود ادامه دادند تا اینکه مشخص شد عامل جنایت کسی نیست جز پسر ۲۳ ساله خانواده.

پسر جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در بازجویی‌ها به قتل برادرش اعتراف کرد و گفت: حدود ساعت ۸ شب بود که همسرم با من تماس گرفت و گفت: برادرم با خانواده‌ام درگیر شده است. با عجله خودم را به خانه رساندم. او مواد زیادی مصرف کرده و با پدر و مادرم درگیر شده و او آن‌ها را کتک زده بود. مدام به اعضای خانواده ناسزا می‌گفت: وهر چه کردم نتوانستم کنترلش کنم.

درگیری تا چند ساعت بعد ادامه داشت تا اینکه از کوره در رفتم و با برداشتن یک چاقو از داخل آشپزخانه به سمت برادرم رفتم و ضربه‌ای به او زدم. نمی‌خواستم وی را به قتل برسانم و فقط می‌خواستم به درگیری پایان بدهم، اما چاقو به قفسه سینه‌اش خورد و برادرم جان باخت. به‌گفته سرهنگ علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعترافات پسر جوان برای او قرار بازداشت صادر شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.


منبع: برنا

نظر شما