شناسهٔ خبر: 29474671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قاتلان کودکان و زنان يمني و روزنامه نگاران رسوا شده اند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - الجزيره-ايرنا- تارنماي خبري«هسپرس »مغرب دوشنبه شب بخش هايي ازسخنان شاه عربستان که ايران را به دخالت در کشورهاي عربي متهم کرده بود، منتشر کرد اما کاربران مغربي در ذيل اين خبر ازحکام عربستان شديدا انتقاد کرده و آن ها را جنايتکار و قاتل زنان و کودکان و انديشمندان بي دفاع دانستند.

به گزارش ايرنا، شاه عربستان روز دوشنبه ايران را به دخالت در امور کشورهاي عربي متهم کرد و از جامعه بين الملل خواست به برنامه هسته اي و موشکي ايران پايان دهد و در ادامه ادعا کرد کشورش از تلاش هاي سازمان ملل براي پايان دادن به جنگ يمن حمايت مي کند و تارنماي هسپرس که پر بازديدترين تارنماي خبري در مغرب است، در خبري اين سخنان را منتشر کرد.
سخنان شاه عربستان به حدي متناقض و غير قابل پذيرش بود که مغربي ها در ذيل اين خبر انتقادات شديدي از اين کشور و حکام آن کردند و اين در حالي است که مغرب روابط ديپلماتيک خود را با ايران قطع کرده است و از سوي ديگر شاه عربستان از سال ها پيش تعطيلات تابستاني خود را در مغرب سپري مي کند.
کاربري با نام مستعار «رودئو» نوشت، چه کسي به ترور انديشمندان در عربستان پايان مي دهد؟ آيا شما مشکل ترور خاشقچي را حل کرده ايد يا با اينگونه تحرکات مي خواهيد افکار عمومي جهان را منحرف کنيد.
کاربري با نام «ايت الراصد» نيز نوشت، به ويراني ها و کشتارهايي که در يمن انجام داده ايد، نگاه کنيد، شما نه به زنان رحم کرده ايد نه به کودکان و نه حتي حيوانات و درختان، ايران آزاد است .رژيم صهيونيستي که هم پيمان شماست، فلسطيني ها را به قتل مي رساند اما شما نه تنها مانع آن نمي شويد بلکه به آن کمک هم مي کنيد.رژيم صهيونيستي حق دارد سلاح هاي ويرانگر و صدها کلاهک هسته اي داشته باشد اما برنامه هسته اي براي ايران حرام است؟حوثي ها بخشي از ساکنان يمن هستند، شما چرا در کار آن ها دخالت مي کنيد.جناب پادشاه لطفا مشکل ترور وحشيانه خاشقچي را که ولي عهد و پسرتان دستور کشتن او را داد، حل کنيد.
يک کاربربه نام سليمان نيز نوشت، با متهم کردن ايران مي خواهند نظر آمريکا و متحدانش را جلب کنند و از سوي ديگر مي خواهند شواهد قتل خاشقچي را از بين ببرند.بهتر بود شاه عربستان در مورد خطرناک بودن سلاح هاي `اسراييل ` نيز سخن مي گفت.
«کاربري با نام «بونيطا کامارو » نيز نوشت، ايران بر خود تکيه کرده و شما سعودي ها بر آمريکا تکيه مي کنيد، شما ظالمان، بندگان خداوند را به قتل مي رسانيد.
کاربري به نام «ماهر » نيز نوشت، شما به ريش چه کساني مي خنديد، مي خواهيد با دشمن تراشي بر قتل خاشقچي سرپوش بگذاريد؟ دشمن واقعي کساني هستند که مردم را مي کشند و آن ها را در کنسولگري ها تکه تکه مي کنند.
يک کاربربه نام «سعيد» نيز نوشت، اين سخنان شاه عربستان نبود، اين در حقيقت سخنان وليعهد او بود که مي خواهد افکار عمومي را از جنايت قتل خاشقچي منحرف کند، شاه عربستان در مورد حمايت ازمردم يمن مقابل دخالت هاي ايران سخن گفت، لعنت خداوند بر کساني باد که ميليون ها زن و کودک يمني ها را گرسنه نگه مي دارند و آن ها را با بمب يا با محاصره ، به قتل مي رسانند.حتي صرب ها در جنگ بوسني اجازه مي دادند کمک هاي انساني وارد سارايوو شود، از محاکمه اسلوبودان ميلوزوويچ و ديگران عبرت بگيريد.
يک کاربر نيز با نام مستعار « مواطن»(شهروند) نوشت، يمن را ويران کرديد، قطر را به تروريسم متهم کرده و آن را به محاصره در آورديد، خاشقچي را به قتل رسانديد، اکنون به ايران اسلامي حمله مي کنيد؟
يک کاربرديگر نوشت، شما حکام سعودي باعث شده ايد ما از چيزهاي زيادي بيزار شويم ، با وجود شما حتي تمايلي به حج رفتن هم نداريم، به نام اسلام، بدکارهايي کرديد. نقاب از چهره شما افتاده است شما ديگر در جهان جايي نداريد، با خريدن روزنامه ها و با کمک نويسندگان مزدور هم راه به جايي نمي بريد.
يک کاربر با نام مستعار «عزيز» نيز نوشت، فرض بر اين مي گيريم سخنان شما در مورد ايران درست است، اما آيا تاکنون اين سوال رامطرح کرده ايد که چرابيشتر مسلمانان از حکام سعودي نفرت دارند؟
خاورم **2041**
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما