شناسهٔ خبر: 29474525 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

فریبا معصومی در گفتگو با موج؛

من از سختی ها جلو زدم+فیلم

کارآفرینی با دستان پر امید نتیجه تلاش های شبانه روزی و خستگی ناپذیر فریبا معصومی است که با 99 درصد معلولیت توانسته 100 درصد موفقیت کسب کند و امروز سخنران سمینارهای متعدد در دانشگاه ها باشد چرا که او می گوید: من از سختی ها جلو زدم.

صاحب‌خبر -

فریبا معصومی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، گفت: من 99 درصد معلولیت دارم و از 12 سالگی شروع به ساخت عروسک های کاموایی کردم و هم اکنون 20 سال سابقه کار دارم.

این کارآفرین کشور که موفق شده به 50 نفر ساخت عروسک های کاموایی و قلاب بافی را بیاموزد، ادامه داد: کارگاهی تاسیس کردم و خودم آن را مدیریت می کنم.

20181119_130816

معصومی که به عنوان کار آفرین برتر کشور نیز انتخاب شده است، بیان کرد: یکسال است که مربی فنی حرفه ای آزاد هستم و انواع بافت و بافتنی ها با قلاب را به هنرجویان خود آموزش می دهم و برای آنها شغل ایجاد کردم و محصولات دست ساز آنها را به فروش می رسانم.

وی که در اختتامیه همایش هفته جهانی کار آفرینی در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تقدیر محمد شریعتمداری هم قرار گرفت، گفت: من شخصا به کار کسانی که آموزش دادم نظارت دارم و در دانشگاه های متعددی هم سخنرانی کردم.

تقدیر وزیر کار از فریبا معصومی

معصومی همچنین بیان کرد: هدف من از حضور در جمع های مختلف این است که جوانان با دیدن من برای ادامه راه دشوار کار و سختی های آن امید پیدا کنند و نا امید نشوند.

وی خاطر نشان کرد: همه ما باید الگوهایی برای زندگی داشته باشیم و گاهی یک معلول که سخت تلاش می کند می تواند الگوی تلاش برای جوانان که از سلامت کامل جسمی برخوردارند شود.

این کارآفرین کشور تاکید کرد: من در گذشته برای کارها و پیشرفت در امور خود مشکلات بسیاری داشتم اما امروز فقط به داشته های خود فکر می کنم.

معصومی همچنین اظهار کرد: در شرایطی که با تکیه بر توانایی های خودم مستقل هستم متوجه شدم که با تلاش و هنرمندی می توان زندگی خوبی داشت و تا زمانیکه بیکار اوقات آدم سپری شود، جز افسردگی نتیجه دیگری به دست نمی آوریم که من هم قبلا ناامید و افسرده بودم.

وی تاکید کرد: من از سختی ها جلو زدم و نگذاشتم سختی ها از من جلو بزنند و الان خیلی ها هستند با یک سردرد ساده هم از سختی ها کنار می کشند در حالیکه باید برای موفقیت اراده قوی داشت و من هر روز ساعت 6 و 30 دقیقه روز خودم را آغاز می کنم و در سمینارها هم سخنرانی می کنم تا آخر شب و تا ساعات 12 و یک نیمه شب مشغول کار هستم.

نظر شما