شناسهٔ خبر: 29474468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مطالعات 12 ساله منجر به قهرمانی ووشو در جهان شد

اقتصاد ایران:

اقتصاد ایران: شیراز-ایرنا- رئیس فدراسیون ووشو گفت: اگر امروز ووشو ایران توانسته است گوی سبقت را از چینی ها بگیرد و قهرمان جهان شود، با 12 سال کار مطالعاتی علمی و هم افزایی صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -
مهدی علی نژاد دوشنبه در مجمع انتخاباتی هیات ووشو استان فارس اظهار داشت: کشور چین 150 میلیون ورزشکار در رشته ووشو دارد و پشت سرگذاشتن این تیم کار بزرگی بود که انجام شد.
وی اضافه کرد: این رشته در دنیا پیشرفت زیادی کرده است و 155 کشور جهان عضو فدراسیون جهانی ووشو هستند.
رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به المپیاد استعدادهای برتردر کشور،افزود: این المپیاد می تواند برای ورزش کشور مفید و اثرگذار باشد چرا که کار بر روی پایه ها صورت می گیرد.
علی نژاد افزود: با توجه به اینکه حضور ورزشکاران ووشو در این المپیاد،انتخابی تیم ملی را هم در بر دارد بیشترین تفکر خود برای رده سنی جوانان بکارگیرید تا نفرات بیشتری به تیم ملی معرفی شوند.
وی با اشاره به اینکه کمیته بین المللی المپیک نگاه ویژه ای به ورزشکاران دارد، بیان داشت: جوانان مستعد از سرمایه های ملی ما هستند و باید همیشه در آمادگی کامل بسر ببرند.
رئیس فدراسیون ووشو در مورد این رشته در استان فارس هم گفت: با وجود اینکه رئیس هیات ووشو این استان در 2 دوره گذشته این مسئولیت را به عهده داشته با وجود موفقیت ها اما در رده بندی فدراسیون، این استان با نوسان همراه بوده است و امیدواریم با استفاده از تمام ظرفیت ها در صدر کشور قرار گیرد.
وی گفت: هرچند این رشته ورزشی جزء 15 رشته برتر استان فارس است اما تعداد ورزشکاران باید بطور دائم افزایش یابد تا قهرمانان بیشتری از این استان معرفی شوند.
در مجمع انتخاباتی هیات ووشو استان فارس که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان برگزار شد، محمد همایون پور با کسب 11 رای باری دیگر به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات انتخاب شد.

نظر شما