شناسهٔ خبر: 29474448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نیازی به دور زدن قانون نیست آقایان می توانند بمانند

اقتصاد ایران:

اقتصاد ایران: رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال می توانند به صورت قانونی به کار خود ادامه دهند و نیازی به دور زدن قانون نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  امیر عابدینی روز دوشنبه با اشاره به اینکه باشگاه پرسپولیس یک ارگان کاملا دولتی است، گفت: سال 1380 باشگاه پرسپولیس از بخش خصوصی گرفته و به دولت منتقل شد و امتیاز آن به سازمان تربیت بدنی وقت واگذار شد. سه سال پیش هم دولت قصد داشت 100 درصد سهام پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند که این اتفاق رخ نداد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: از طرفی پول باشگاه مستقیما به حساب آنها نمی‌آید و ابتدا به حساب خزانه دولت می رود و سپس به حساب آنها واریز می‌شود. همه این مسائل به صورت شفاف نشان می‌دهد که باشگاه پرسپولیس یک باشگاه کاملا دولتی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با توجه به این موضوع باید باشگاه پرسپولیس را ترک کند یا خیر، تصریح کرد: به صورت کاملا قانونی می‌شود این مشکل را حل کرد. ورزش در قانون زیر مجموعه فرهنگ است و می‌توان یک مصوبه از سوی دولت تصویب و ورزش را از این قانون مستثنی بداند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا این قانون شامل حال فدراسیون فوتبال هم می‌شود یا خیر، خاطر نشان کرد: فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ما دولتی نیستند اما مدیران فدراسیون ما دولتی هستند والبته این به آن معنا است که مدیران فوتبال ما از قوانین دولتی در زمانی که منفعت داشته باشد اطاعت و به طور مثال طبق آن بودجه خود را تامین می کنند.

عابدینی گفت: نکته جالب این است که اساسنامه فدراسیون به صورت مشترک باید در هیات دولت مصوب و سپس برای تایید نهایی به فیفا ارسال شود. با توجه به این موضوع می توان فدراسیون فوتبال را یک ارگان دولتی در نظر گرفت و همچنین مدیران به جای دور زدن قانون بروند راه حل های آن را برای برطرف کردن مشکلات پیدا کنند. قانون اساسی به روشنی اعلام می کند ورزش زیر مجموعه فرهنگ است و آنها می توانند با استناد این مساله سر کار های خود بمانند.

وی در مورد اینکه اگر قانون بازنشستگی شامل حال فدراسیون فوتبال شود آیا فیفا آن را دخالت دولت در این رشته خواهد دانست؟ گفت: خیلی از قوانین برای عامه مردم اجرا می شود و فدراسیون فوتبال نمی‌تواند بگوید که قوانین عام را اجرایی نمی‌کند که البته  دوستان مدعی ورود فیفا به موضوع کنار گذاشتن مدیران بازنشسته هستند و آن را بزرگ جلوه می دهند اما چرا مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال یکبار به موضوع دولتی بودن باشگاه های ما که از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است ورود نکردند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران اضافه کرد: طبق قوانین بین المللی دولت حق نظارت و تحقیق در ورزش را دارد. چرا زمانی که ماجرای کمیسیون اصل 90 مجلس به ورزش ورود و تمام ورزش ما را زیر رو کرد، آقایان نگفتند که این دخالت است؟

عابدینی افزود: اگر ورود مجلس در ماجرای کمیسیون اصل 90 دخالت به حساب نمی آید پس نمی توان ورود نمایندگان به مساله بازنشستگی مسئولان فدراسیون فوتبال را هم دخالت دانست.

رئیس پیشین کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در مورد بازی‌های دوستانه تیم ملی و هزینه بالای برگزاری آن گفت: در مورد انتخاب حریفان تدارکاتی باید این اختیار را به سرمربی تیم ملی داد و احتمالا گروهی هم پشت این موضع هستند که همه جوانب را بررسی می‌کنند.

وی افزود: سوال اصلی که باعث برخی انتقادات می شود این است که آیا باشگاه های ما از حریفانی که مقابل تیم ملی بازی کردند مانند ترینیداد و توباگو ضعیف تر هستند؟

عابدینی اضافه کرد: نکته بسیار مهم در خصوص تیم ملی، کاهش اقبال عمومی نسبت به آن است. مدیران بروند و بررسی کنند تا متوجه ناراحتی مردم از تیم ملی شوند. تیم ملی را همه ایرانی ها دوست دارند اما وقتی این تیم متعلق به یک فرد می‌شود، مردم با آن بیگانه خواهند شد.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: مگر می‌شود تمام کارشناسان و نخبگان فوتبال به خاطر رفتارهای سرمربی گله مند باشند؟

وی در خصوص عدم نظارت در تصمیمات فدراسیون فوتبال گفت: تنها جایی که می‌تواند به این موضوع رسیدگی کند مجمع فدراسیون است اما برنامه را به نحوی تدوین می کنند که فرصت اعتراض به مجمع داده نمی‌شود.

نظر شما