شناسهٔ خبر: 29474166 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

تا سال 2020:

مجهز شدن نیروی کار "آسه‌آن" به مهارت‌های دیجیتال

سیناپرس: ائتلافی از شرکت‌های بزرگ فناوری متعهد شدند تا مهارت‌های دیجیتال را در بین نیروی کار اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا به اختصار آسه‌آن (ASEAN) توسعه دهند.

صاحب‌خبر -

این تعهد موسوم به ASEAN Digital Skills Vision 2020، بخشی از ابتکار دیجیتال آسه‌آن محسوب می‌شود. براین اساس، ائتلافی از شرکت‌های بزرگ فناوری متعهد می‌شوند بیش از 20 میلیون نیروی کار در کشورهای جنوب شرق آسیا - به ویژه در بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط (SMEs) - را تحت آموزش مهارت‌های دیجیتال قرار دهند.

گوگل متعهد شده است تا پایان سال 2020 بیش از 3 میلیون نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط (SMEs) منطقه آسه‌آن را تحت آموزش قرار دهد. سیسکو، لازادا، مایکروسافت و Sea Group نیز آموزش بیش از 5.5 میلیون نیروی کار دیگر SMEs را برعهده گرفته‌اند.

افزایش 2 میلیون دلاری کمک‌های مالی برای ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان شاخه‌های فناوری آسه‌آن، تضمین اضافه شدن 200 هزار نیروی کار متخصص در حوزه دیجیتال در سراسر منطقه، دعوت از 20 هزار شهروند در قالب برنامه Digital Inspiration Days برای حضور در شرکت‌های فناوری و آشنایی با مشاغل آینده، از دیگر اهداف ابتکار دیجیتال آسه‌آن محسوب می‌شود.

همچنین فرصت‌ کارآموزی برای دانشجویان شبکه دانشگاهی آسه‌آن (AUN) و برگزاری دوره‌های مرتبط با مهارت‌های دیجیتال و حوزه فناوری در 20 دانشگاه آسه‌آن فراهم می‌شود.

هدف از این تعهد، ایجاد یک جنبش منطقه‌ای به منظور توانمندسازی نیروی کار اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا از طریق آموزش و بالا بردن مهارت‌های دیجیتال عنوان شده است.

این کار نه تنها به افزایش تعداد نیروی کار در مشاغل دیجیتال منجر خواهد شد، بلکه به مدیران حوزه‌های مختلف کسب و کار کمک خواهد کرد تا تصویر بهتری از نیروی کار آینده ترسیم کنند.  

جاستین وود (Justin Wood)، عضو کمیته جرایی در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) تأکید کرد: انقلاب چهارم صنعتی به سرعت درحال ایجاد تغییر در مهارت‌های است که نیروی کار برای مشاغل آینده به آنها نیاز دارند.

وود تأکید کرد: این تغییرات درحالی روی می‌دهند که روزانه 11 هزار نفر به نیروی کار آسه‌آن افزوده می‌شود و این نرخ سریع رشد نیروی کار تا 15 سال آینده ادامه خواهد داشت. از همین رو، به آموزش و بالا بردن مهارت‌های دیجیتال نیروی کار برای تصدی مشاغل آینده نیاز داریم.

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

منابع: weforum / moderndiplomacy

لینک کوتاه

نظر شما