شناسهٔ خبر: 29473637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اجرای خط پایانی راه‌آهن میانه- تبریز به‌صورت زیر‌زمینی

سیما نیک‌رفتار دنیای‌اقتصاد – تبریز : با تصویب بیشتر اعضای شورای شهر تبریز خط پایانی طرح راه‌آهن میانه- تبریز به‌صورت زیر‌زمینی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

جلسه علنی شورای شهر تبریز در عمارت ساعت شهرداری تبریز برگزار شد.در این جلسه طرح دو فوریتی پیشنهادی سازمان قطار شهری برای اجرای زیرزمینی قطعه آخر از راه‌آهن دوخطه تبریز - میانه را با اکثریت آرا تصویب کردند. این فاز در داخل شهر تبریز به‌صورت زیرزمینی اجرا می‌شود.

طرح راه‌آهن دوخطه میانه – بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌‌آباد و ائل‌گلی تبریز به ایستگاه راه‌آهن تبریز متصل می‌شود. شهردار تبریز در این زمینه با اشاره به تبعات منفی عبور خط آهن از محدوده شهری گفت: طرح جدید خط‌آهن تبریز- میانه مانع توسعه تبریز شده و بحران حاشیه‌نشینی را در پی دارد.

ایرج شهین‌باهر گفت: بدون شک خط آهن دو خطه تبریز - میانه در جنوب تبریز، ضمن جلوگیری از توسعه شهر باعث ایجاد حاشیه‌نشینی و ساخت خانه‌های غیرمجاز می‌شود.

شهین‌باهر ادامه داد: این طرحی بزرگ است که در شورای چهارم نیز مطرح شده بود. توسعه تبریز به سمت جنوب شهر است و ناخواسته باید شهر را به آن سمت گسترش دهیم. مسعودی ‌ریحان، عضو شورای شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: مجری این طرح شهرداری نیست و اینکه برای مجری طرح تعیین تکلیف کنیم ممکن است زمان کار را افزایش دهد اما بهتر است جلسه‌ای برگزار کنیم و آنها را قانع کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر نیز گفت: طرح خط آخر راه‌آهن میانه- تبریز باید زیرزمینی اجرا شود.

محمد اشرف‌نیا ادامه داد: موضوع قطار میانه- تبریز در دو خط به سال‌های گذشته برمی‌گردد که قطعه ۱۰ در داخل شهر است و قرار شد این خط زیرزمینی اجرا شود.

وی اظهار کرد: در اطراف اتوبان شهیدکسایی ۲۵ متر خاکریزی برای بالا آمدن قطار شهری شده که ممکن است باعث حوادث عجیبی شود.

عضو شورای شهر تبریز افزود: خط پیشنهادی این کمیسیون از منطقه خاوران وارد تبریز و در ضلع جنوبی امتداد اتوبان شهید کسایی ادامه می‌یابد و در تونلی به طول ۹ کیلومتر در ترمینال با قطار شهری تبریز متصل و در نهایت به ایستگاه فعلی راه‌آهن می‌رسد.

اشرف‌نیا ادامه داد: شورای اسلامی تبریز باید مانع از رو زمینی کار شدن این طرح شده و جلوی هزینه‌های گزاف و اثرات مضر اجرای آن را بگیرد.

در ادامه دو فوریت این طرح با اکثریت رای اعضای شورای شهر تبریز به تصویب رسید.

 

نظر شما