شناسهٔ خبر: 29473630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش

وحدت مردم و مسوولان در جنگ نابرابر اقتصادی ضروری است

وزیر آموزش و پرورش گفت: مهمترین عامل موفقیت در جنگ نابرابر اقتصادی وحدت، همسویی و همگرایی در بین مردم و مسوولان است.

صاحب‌خبر -

محمد بطحائی شامگاه دوشنبه در شورای اداری تکاب افزود: تا زمانی که وحدت و اتحاد وجود داشته باشد به طور یقین مشکلات جامعه، بیکاری و آسیب های اجتماعی به راحتی حل و فصل می شود. 
وی بیان کرد: وحدت رمزی است که همواره از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته و تنها ابزاری است که می تواند مسیر تکامل و پیشرفت را برای ایران اسلامی هموار سازد. 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ویژگی های اقتصاد کشور با ویژگی های اقتصاد مقاومتی مطابق نشده است گفت: در این جنگ نابرابر اقتصادی کشور و با توجه به فشارهای تحمیلی و تهدیدهای نظامی، اقتصادی و فرهنگی همچنان قدرتمندانه پایداری کرده است. 
وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد کشور تاثیر مهمی دارد افزود: نظام برنامه ریزی کشور عادت به وجود تحریم ها داشت و امید است با کار جهادی مدیران در سطوح مختلف این بار نیز سر افرازانه از مشکلات عبور کرد. 
ابراهیم محمدی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در شورای اداری شهرستان تکاب افزود: آذربایجان غربی در کنار سیستان بلوچستان، هرمزگان و کرمان جزو چهار استان لازم التوجه کشور در شاخص های فضا، تجهیزات آموزشی، نیروی انسانی و پوشش تحصیلی می باشد. 
وی بیان کرد: در این راستا اقدامات خوبی از سوی وزارت آموزش و پرروش و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری صورت گرفته و امید است این روند ادامه داشته باشد. 
محمدی با بیان اینکه توسعه آموزش و پرورش در شهرستان تکاب چشمگیر بوده است؛ افزود: از نظر نیروی انسانی کمترین چالش در شهرستان تکاب بوده است. 
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: میزان حق التدیس در این شهرستان کمتر از 300 ساعت و به تعداد 12 نفر می باشد. 
وی ادامه داد: نسبت دانش آموز به معلم در شهرستان تکاب 17.3 می باشد در حالی که میانگین استان 23.7 است. 
محمدی اضافه کرد: در راستای سیاست های دولت و وزارت آموزش و پرورش، همواره در استان آذربایجان غربی نیز نگاه توسعه گرایانه و متعادل به مناطق 24 گانه آموزشی استان وجود دارد. 
وی گفت: سرانه فضای آموزشی شهرستان تکاب 5.46 مترمربع می باشد و جزو چهار شهرستانی است که نسبت به میانگین استانی وضعیت مطلوبی دارد. 
محمدی اضافه کرد: پوشش تحصیلی دوره متوسطه دوم در شهرستان تکاب 74.5 درصد می باشد که نسبت به میانگین کشوری پایین بوده و نیازمند ایجاد فضای آموزشی در مناطق محروم و روستایی است. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در مجموع 24 هزار و 800 کلاس دایر در سراسر استان وجود دارد که 11 هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی و مقام سازی است. 
 آذربایجان غربی امروز شاهد حضور رییس جمهور و هیات دولت در استان و افتتاح چندین طرح در حوزه های مختلف اعم از بهداشت و درمان، کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، صنعت و نیرو و سایر بخش ها بود.

نظر شما