شناسهٔ خبر: 29473609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

وحدت و همگرایی رمز پیروزی ما در جنگ اقتصادی است

مهاباد - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ملت ایران در چهل سال گذشته در برابر سخت ترین تحریم ها مقاومت کردند، گفت: با وحدت، همسویی و همگرایی آحاد مردم از تحریم ها عبور می کنیم و در جنگ نابرابر اقتصادی پیروز می شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری تکاب با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ و تقویت وحدت در شرایط حساس کنونی کشور افزود: شرط اصلی پیروزی و عامل موفقیت ایران اسلامی در برابر تحریم های ناجوانمردانه دشمنان، انسجام ملی است.
وی با بیان اینکه تجربه چهل سال گذشته نشان داده است که تنها با وحدت می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم، ادامه داد: نباید به خاطر منافع یک حزب، جناح یا قومیت خاص، وحدت کشور خدشه دار شود و بر همین اساس برای پیروزی سرافرازانه در جنگ نابرابر اقتصادی باید در مسیری که رهبر انقلاب برای وحدت کشور ترسیم کرده اند، حرکت کنیم.
نماینده دولت در سفر کاروان تدبیر و امید به تکاب با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا و استکبار جهانی با ملت ایران اضافه کرد: امروز مدل دشمنی آمریکا با ایران اسلامی فرق کرده است و آنان تلاش می کنند با جنگ اقتصادی و فرهنگی با ملت ایران مقابله کنند.
بطحایی با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال منافع بلند مدت در کشور ما هستند، افزود: اکنون که در آستانه چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم، جمهوری اسلامی ایران همچنان سرافرازانه به عنوان یکی از کشورهای مقتدر منطقه مطرح است و حرفی برای گفتن دارد.
وی بیان کرد: سیاست های دولت آمریکا در به صفر رساندن فروش نفت ایران شکست خورده و بنا بر اعلام صاحب نظران، تحقق این فرضیه سیاستمداران آمریکایی امکان پذیر نیست.
بطحایی با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی نیز گفت: با وجود تاکیدهای فراوان رهبر انقلاب، در حوزه اقتصاد مقاومتی نتوانسته ایم کارنامه موفقی داشته باشیم.
وی بیان کرد: برای موفقیت در جنگ اقتصادی و کم اثر کردن تحریم ها باید ویژگی های اقتصاد کشور را با ویژگی های اقتصاد مقاومتی منطبق و همسان کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشکلات این شهرستان، افزود: این مشکلات از جمله وضعیت جاده ها، تکمیل بیمارستان، احداث فاضلاب شهری و بیکاری جوانان را به طور حتم در جلسه هیات دولت مطرح خواهم کرد و به استحضار رییس جمهوری خواهم رساند.
بطحایی افزود: وضعیت نامناسب راه های دسترسی تکاب را به اطلاع وزیر راه و شهرسازی رسانده و حل این مشکل این شهرستان را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش که در قالب سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی به تکاب سفر کرده بود، عصر دوشنبه در بدو ورود به این شهرستان ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای گمنام از نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های این شهرستان نیز بازدید کرد.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و سالهاست از مشکلات و کمبودهای عمده در بخش های مختلف از جمله راه های دسترسی نامناسب رنج می برد.
7514/6185/3072

نظر شما