شناسهٔ خبر: 29473493 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسعود رهنما: تا حد مشاوره در تیم بانوان نظر می‌دادم اما تصمیم‌گیری با دیگران بود/ بانوان نتیجه را در اسپانیا واگذار کرد اما عملکرد را نه

R1434/P1015135/S3,30/CT2

مسعود رهنما، سرمربی پیشین تیم ملی کاراته کشورمان گفت: مشاور فنی فدراسیون کاراته هستم و در تیم بانوان نیز تا حد مشاوره نظر می‌دادم، اما تصمیم‌گیری با دیگران بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کاراته ایران در پایان بیست‌وچهارمین دوره مسابقات جهانی با کسب عنوان نایب قهرمانی موفق به کسب دستاوردی بزرگ شد، اما در کنار تداوم اقتدار تیم مردان، باز هم کاراته ایران در بخش بانوان عملکرد بسیار ضعیفی داشت. در این مدت بسیاری اعتقاد داشتند با وجود حضور ستاره موسوی به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته بانوان اما مسعود رهنما، سرمربی سابق تیم ملی کاراته و مشاور فنی فدراسیون کاراته نقش پررنگی در تمرینات و تصمیم‌های فنی این تیم داشته است. 

مسعود رهنما در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ضمن صحبت در خصوص عملکرد کاراته ایران در مسابقات جهانی در مورد نقش خود در تصمیمات و عملکرد فنی تیم ملی بانوان صحبت کرد که در زیر می‌خوانید.

تسنیم: ابتدا در مورد عملکرد کاراته ایران در بیست‌وچهارمین دوره مسابقات جهانی صحبت کنید.
مقامی بالاتر از قهرمانی دیگر وجود ندارد و تیم آقایان کشورمان در بخش کومیته به مقام قهرمانی دست یافت و در مجموع آقایان و بانوان نیز با وجودی که نسبت به دوره گذشته یک مدال ما تفاوت مرغوبیت داشت، اما با یک پله صعود نسبت به دوره گذشته به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت. نظر شخصی من این است که در بخش آقایان خیلی خوب و در بخش بانوان خوب عمل کردیم. در بخش بانوان از لحاظ مرغوبیت مدال برنز دوره گذشته خود در مسابقات جهانی اتریش را تکرار کردیم و در کومیته تیمی نیز تا پای کسب مدال پیش رفتیم که عملکرد خیلی خوبی بود. این در شرایطی است که نمی‌توانیم شرایط آقایان را با بانوان مقایسه کنیم.

تسنیم: عملکرد بانوان را با توجه به مسئولیت خود در این تیم خوب می‌دانید؟
مسئولیت من تنها در بخش بانوان نیست و در تیم آقایان نیز مسئولیت دارم. من مشاور فنی فدراسیون کاراته در هر دو بخش هستم. اعتقاد دارم نتیجه کاروان کاراته ما در مسابقات جهانی خوب بود و در خصوص ریز عملکرد آقایان و بانوان نیز گزارش خود را تنظیم کردم. همیشه سعی کردم براساس شاخص‌ها صحبت کنم و میانگین عملکرد آقایان و بانوان ما نیز نسبت به دوره قبل مسابقات جهانی کاملاً مشخص است.

تسنیم: اما نقدهایی زیادی به عملکرد تیم کاراته بانوان در مسابقات جهانی وجود دارد.
کسانی که در خصوص عملکرد بانوان نقد می‌کنند باید به کلیه مصاحبه‌های من بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی توجه کنند. عملکرد بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا و شرایط این تیم در اردن مشخص است که چندان خوب نبود. در بازی‌های آسیایی اندونزی شرایط بهتری داشتیم و در مسابقات جهانی نیز شرایط به همین‌گونه بود. گرچه در مسابقات جهانی اتفاقاتی افتاد که به عدم تجربه و شرایط بچه‌ها بر می‌گشت.

تسنیم: به نظر شما حذف سه بازیکن از تیم پنج نفره بانوان در دور نخست عملکرد خوبی بوده است؟
مگر در دوره‌های گذشته مسابقات جهانی شرایط چگونه بوده است؟

تسنیم: با استدلال شما نباید توقع دستاورد و عملکرد بهتری را از بانوان در مسابقات جهانی اسپانیا انتظار داشتیم؟
من نمی‌گویم نباید چنین توقعی داشت و باید در آینده نیز این‌گونه ادامه داد. بانوان ما با شرکت در مسابقات جهانی اسپانیا سومین حضور خود را در این مسابقات تجربه کرد و شرایط آنها نسبت به آقایان  متفاوت است. اعتقاد دارم باید به بانوان فرصت بدهیم تا اصلاحات صورت بگیرد. بدون اصلاحات که فقط هم فنی نیست نباید توقعات بیشتری از تیم بانوان داشت.

 

تسنیم: گفته می‌شود مسئولیت فنی تیم بانوان با شما بود و ستاره موسوی نقشی در تیم بانوان نداشت؟
این حرف‌ها وجود دارد و حتی از من به عنوان گزینه بعدی سرمربیگری تیم ملی بانوان نیز نام بردند. این در حالی است که طبق اساسنامه کمیته فنی فدراسیون جهانی، کسانی که عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی هستند، نمیتوانند در مسابقات رسمی به عنوان مربی پشت صندلی بنشینند. این موضوع را نیز من دو سال پیش که عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی شدم، اعلام کردم. در این مدت نیز پیشنهاداتی از  کشورهای دیگر داشتم، اما در حال حاضر نظریه‌پردازی برای من از کار اجرایی مهمتر است. من از مسابقات انتخابی تیم‌های ملی بانوان حمایت می‌کنم، اما اعتقاد دارم نیازمند اصلاح است.

تسنیم: پس شما مسئولیت فنی در تیم بانوان نداشتید؟
من تا حد مشاور در تیم ملی بانوان ورود می‌کردم و در تصمیم‌سازی نیز نظر می‌دادم، اما مسئولیت تصمیم‌گیری با دیگران بود. به اندازه یک مشاور هم در آقایان و بیشتر در بانوان سعی کردم مشاوره بدهم و از مجموعه عملکرد نیز راضی هستم اما باید برخی شیوه‌ها را اصلاح کنیم. بانوان در مسابقات جهانی نتیجه را واگذار کردند، اما عملکرد را واگذار نکردند.

تسنیم: به عنوان مشاور فنی فدراسیون کاراته، نقش ستاره موسوی در تصمیم‌های فنی تیم بانوان پررنگ بود؟
موسوی در صندلی کوچ حضور داشت و بازیکنان را هدایت می‌کرد. بیشتر از این را باید از بازیکنان سؤال پرسید. موسوی سابقه سرمربیگری و عضویت در تیم‌های ملی را دارد و به اندازه زمان و اختیاراتی که داشت به نظر من خوب عمل کرد. در گذشته از مربیان قبلی نیز حمایت کردم و اعتقاد دارم هر کسی را که مسئولیت دارد، باید تا قبل از مسابقات حمایت کرد و بعد از مسابقات نیز در جلسه تخصصی نقاط ضعف و قوت را بررسی کرد. در این مسابقات نتیجه آقایان بسیار خوب بود، اما نقدهای نیز به آن وارد است که در این خصوص صحبت کردم و با کسی تعارف ندارم. اعتقاد دارم به بانوان باید ضمن دادن فرصت بیشتر، کمک بیشتری نیز انجام داد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما