شناسهٔ خبر: 29473208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

منطقه الجنوبیه در استان سویدا آزاد شد

خبرگزاری ایرنا

فرماندهی ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه دوشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای از پاکسازی کامل منطقه «الجنوبیه» واقع در شرق استان سویدا از عناصر باقی مانده داعش خبر داد.

صاحب‌خبر -

در بیانه ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه آمده است: پس از سلسله عملیات‌های نظامی دقیق، نیرو‌های مسلح ما کنترل کامل منطقه الجنوبیه را به دست گرفتند و عناصر باقی مانده داعش را در این منطقه از بین بردند و تعداد زیادی سلاح سبک و نیمه سنگین عناصر تروریستی را ضبط کردند.

بر اساس بیانیه ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه، نیرو‌های سوری موفق شدند مساحتی حدود ۳۸۰ کیلومتر مربع را از صحرای سوریه پاکسازی کنند و این منطقه آخرین محل حضور تروریست‌ها در جنوب سوریه بود که پاکسازی شد.

ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه افزوده است: مناطق آزاد شده شامل تلول الصفا، تل ماراتی، سطوح المحروقه، الکوابر، المصحه، قبوره الویزه، جور الحصان، جور قریمه، مبیت، خنیصر، المطله، سطح الجمل، الخضره، سلمی و الجفاجف است.

فرماندهی ستاد کل ارتش سوریه با بیان اینکه نیرو‌های سوری آمادگی کامل برای نابود عناصر تروریستی درهر کجای خاک سوریه را دارند، بر ضرورت همکاری و مشارکت همه مردم سوریه برای بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور تاکید کرد.

ارتش سوریه مهرماه سال جاری عملیات جدید خود را برای نابودی گروه تروریستی تکفیری داعش در استان سویدا آغاز کرد.
استان سویدا در جنوبی‌ترین نقطه سوریه و در نزدیک مرز‌های این کشور با اردن قرار دارد.
مناطق مرزی سوریه در جنوب این کشور اواسط تابستان شاهد درگیری‌های شدید برای آزادی بخش‌های گسترده‌ای از استان درعا و قنیطره بود.

نظر شما