شناسهٔ خبر: 29472371 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

184 سارق پایتخت با 3 هزار فقره سرقت دستگیر شدند

رئیس‌پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری ۱۸۴ سارق پایتخت که در قالب ۴۵ باند، سه هزار فقره سرقت انجام داده بودند، خبر داد.

صاحب‌خبر -



به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای پنجمین مرحله طرح دستگیری سارقان شهر تهران گفت: این طرح از ابتدای هفته گذشته توسط مأموران پلیس آگاهی پایتخت رقم خورد.
رحیمی افزود: مأموران پلیس آگاهی پایتخت با ساعت‌ها کار اطلاعاتی توانستند 184 سارق سابقه‌دار را شناسایی و دستگیر کنند؛ سارقانی که به سه هزار فقره سرقت اعتراف کردند.
وی ادامه داد: در این طرح ۴۵ باند سرقت اعم از سرقت منزل، خودرو، موتورسیکلت و محموله شناسایی و منهدم شد؛ در بین دستگیرشدگان ۹۰ نفر سابقه دستگیری داشته و ۴۰ نفر برای اولین بار بازداشت شدند؛ همچنین سارقانی بودند که سابقه ۳ تا ۶ بار زندان نیز داشتند.
رئیس‌پلیس پایتخت با‌اشاره به دستگیری دو باند سارقان مسلح در این طرح، گفت: اعضای این باند پنج نفره مترصد سرقت از یک بانک و طلافروشی بودند که با‌اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس، پیش از هر اقدامی شناسایی و دستگیر شدند.
رحیمی از دستگیری باند سارقان منازل شمال شهر تهران خبر داد و اظهارداشت: این باند ۱۱ نفره اغلب دلار، ارز و دارایی‌های با ارزش را به سرقت می‌بردند که تاکنون به ۱۷ فقره سرقت منزل اعتراف کرده‌اند.
وی با ‌اشاره به بازداشت کیف‌قاپ‌های خشنی که به صورت وحشیانه اقدام به زورگیری و کیف‌قاپی می‌کردند، گفت: دو نفر از خانم‌هایی که توسط این کیف قاپ‌ها مورد سرقت و زورگیری قرار گرفتند، به کما رفتند اما وضع جسمانی آنها رو به بهبود است.
رئیس‌پلیس پایتخت از شناسایی باند ۷ نفره‌ای که اقدام به کلاهبرداری می‌کردند خبر داد و افزود: اعضای این باند به بهانه برنده شدن در مسابقات، افراد را به پای عابربانک‌ها کشیده و کل حساب افراد را خالی می‌کردند؛ در بین مالباختگان پزشک، خلبان و میهماندار نیز وجود داشت. یکی از میهمانداران پولی را که پس از ۲۵ سال خدمت به دست آورده بود در این کلاهبرداری از دست داد؛ اعضای این باند نیز دستگیر شدند.
دستگیری سارقان بانک پاسارگاد
سردار رحیمی درخصوص شناسایی و دستگیری سارقان بانک پاسارگاد اعلام کرد: یک باند پنج نفره که اقدام به سرقت از خزانه بانک پاسارگاد، شعبه میرداماد کرده بود نیز شناسایی و دستگیر شد. وی ادامه داد: سردسته این باند سرقت که مسئول خزانه‌داری این شعبه بانک پاسارگاد بود پس از سرقت 7/5 میلیاردی به کشور ارمنستان‌گریخته بود که محل اختفای این فرد طی عملیات پلیسی شناسایی و با همکاری پلیس اینترپل دستگیر و به کشور بازگردانده شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: سردسته این باند همراه همسر و سه نفر دیگر اقدام به سرقت کرده بود که همه اعضای این باند دستگیر شده و با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.
 رحیمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اموال به سرقت رفته نیز به خزانه بانک مذکور برگردانده شد و با همکاری خوبی که بین پلیس ایران و پلیس اینترپل وجود داشت، دستگیری این باند به سرعت و طی دو هفته انجام شد.
بانک پاسارگاد: سرقتی از خزانه بانک
 انجام نشده است
در همین حال بانک پاسارگاد با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن سپاس و تشکر از اقتدار و هوشیاری پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری‌‌اسلامی‌ایران که موجب دستگیری فرد خاطی در کشور ارمنستان شده‌است، به اطلاع می‌رساند؛ خبر سرقت از خزانه‌داری بانک‌پاسارگاد که به نقل از رئیس‌محترم پلیس پایتخت در رسانه‌ها درج شده‌است، صحت ندارد.
سرقت یاد شده از شرکتی صورت گرفته‌است که خدمات پول‌رسانی به دستگاه‌های خودپرداز خارج از شعبه‌ها را انجام می‌دهد و هیچ‌گونه ارتباطی با خزانه‌ بانک‌پاسارگاد نداشته و فرد دستگیرشده نیز کارمند شرکت مذکور بوده‌است.

برچسب‌ها:

نظر شما