شناسهٔ خبر: 29472370 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    موتورسیکلت قاچاق
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از توقیف سه دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش دومیلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد. سرهنگ علی سبحانی اظهار کرد: پلیس مطلع شد فردی سه دستگاه موتورسیکلت سنگین را به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد این شهرستان کرده که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.وی بیان کرد: در بازرسی از یک انبار سه دستگاه موتورسیکلت را که به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده بود کشف و توقیف شد.این مقام انتظامی افزود: این موتورسیکلت‌های cc  1300 فاقد هر گونه مدارک بوده که مالک آنها دستگیر و موتورسیکلت‌ها نیز به پارکینگ انتقال داده شدند.
تصادف مرگبارپراید با شتر
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چابهار گفت: برخورد یک دستگاه سواری پراید با شتر در شهرستان چابهار یک کشته و دو مجروح بر جای گذاشت. سرهنگ حیدرعلی کیخا‌مقدم  گفت: در بررسی‌های به‌عمل‌ آمده مشخص شد یک دستگاه سواری پراید نوک مدادی به علت تاریکی هوا با یک شتر برخورد کرده و باعث برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای و یک دستگاه سمند نیز با یکدیگر شده است. وی افزود: در این حادثه سرنشین خودروی پژو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شد و راننده خودروی پراید و راننده خودروی پژو نیز مصدوم که با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
آتش سوزی در سورتینگ
ساری – خبرنگار کیهان: بخشدار مرکزی نکا گفت: سه واحد سورتینگ در این شهرستان طعمه حریق شد.عقیل محمودی سفید کوهی افزود: در این حادثه بیش از 40 تن پرتقال تامسون، 55 هزار جعبه چوبی و 125 هزار سبد میوه در سه واحد که در مساحت 800 مترچیده شده بود طعمه حریق شد.وی با بیان اینکه تخمین زده می‌شود حدود یک میلیارد تومان خسارت به این واحد وارد شده باشد, گفت : علت آتش سوزی در دست بررسی است.
قاچاق سوخت
مشهد – فارس: فرمانده مرزباني استان خراسان رضوي از کشف سوخت قاچاق توسط مرزبانان اين استان خبر داد.سرتیپ جان‌نثار گفت: در راستای برخورد با قاچاقچیان و جلوگیری از خروج سرمایه ملی از کشور، مرزبانان این فرماندهی در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور هنگ تایباد موفق به کشف مقادیر قابل‌ توجهی سوخت قاچاق از خودروهای عبوری شدند.جان‌نثار ادامه داد: مرزبانان با ایجاد گشت‌های مستمر و تنگ نمودن عرصه فعالیت قاچاقچیان، در حین بازرسی خودروهای ترانزیتی موفق شدند از خودروهای سنگین ۳۴ هزار و ۴۸۶ لیتر به ارزش دو میلیارد و  ۴۴۳ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال سوخت قاچاق کشف کنند
شکار شکارچی
زاهدان – تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ متخلف شکار و صید پرندگان مهاجر در دام محیط‌بانان سیستان و بلوچستان افتادند. وحید پورمردان، افزود: با تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان این دو شهرستان در حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی، ضمن جلوگیری از تخریب محیط زیست و جلوگیری از شکار صید غیرمجاز پرندگان مهاجر در منطقه چاه نیمه‌های شهرستان زهک 13 نفرمتخلف شکار و صید پرندگان وحشی را دستگیر کردند. پورمردان ادامه داد: از متخلفین دستگیر شده لاشه 17 قطعه چنگر، یک قطعه خوتکا، یک قطعه کمچه، پنج قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار کشف و متخلفین دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
کشف ‌اشیای قدیمی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي شهرستان «کوثر» در استان اردبیل از کشف یک عدد پیه سوز عتیقه مربوط به دوره متاخر اسلامی در روستای» نیلق» خبر داد. سرهنگ جواد آقا محمدی، افزود: با هماهنگی مقام قضائی، ماموران پلیس طی عملیات ضربتی نگهدارنده شیء  عتیقه و تاریخی را دستگیر و در بازرسی از محل  یک عدد پيه سوز از جنس سنگ و مربوط به دوره متاخر اسلامی کشف شد.وی با‌اشاره به اینکه شیء عتیقه کشف شده قدمتی 750 ساله دارد؛ گفت: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.
شناسایی واحد صنفی متخلف
قم - ایرنا: رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با‌اشاره به بازرسی از 34 هزار و 500 واحد صنفی و خدماتی استان، گفت: سه هزار و 322 واحد صنفی متخلف در جریان این بازرسی‌ها شناسایی شد. محمود سیجانی روز شنبه در گفت‌و‌گویی افزود: پرونده تخلف این واحدها جهت رسیدگی و اعمال قانون به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.وی ادامه داد: ارزش ریالی پرونده‌های ارجاع شده به تعزیرات حکومتی برای صدور حکم رقمی بالغ بر شش هزار و 220 میلیارد ریال است.
ضبط مواد غذایی فاسد
مشهد – خبرگزاری صدا و سیما: مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: 84 تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در نیشابور کشف و ضبط شد.سعید یگانه‌پور افزود: بازرسان بهداشت محیط این مقدار مواد غذایی فاسد را بابیش از 23 هزار موردبازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در ساعات اداری و غیراداری کشف کردند.وی اضافه کرد: 90 نفر متخلف دراین رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
مرگ بر اثر گاز گرفتگی
بجنورد – ایسنا: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد گفت: کشاورز روستایی که برای گرم کردن خود درون چادر از گاز پیک‌ نیکی استفاده کرده بود دچار گاز گرفتگی و آتش‌ سوزی شد.مجید‌گریوانی، افزود: در محل حادثه که زمین کشاورزی بود، مرد جوان برای فرار از سرما و گرم نگه داشتن خود از گاز پیک ‌نیکی استفاده کرده بود و این مسئله دچار مرگ وی شد.وی ادامه داد: شواهد و آثار بر جا مانده، حاکی از آن است که گاز پیک‌ نیکی در قسمتی از چادر در حال استفاده بوده است.
تصادف خونبار
اهواز - مهر: مدیر فوریت‌های پزشکی خوزستان از تصادف پژو پارس در مسجدسلیمان با سه مصدوم و یک فوتی خبر داد.شهیار میرخشتی، گفت: در شهر گل‌گیر شهرستان مسجدسلیمان (تمبی به سمت گل‌گیر نزدیک قبرستان نصیران) یک دستگاه خودروی پارس با یک خودروی سواری پراید برخورد کرد که در این سانحه سه نفر مصدوم و یک نفر جان خود را از دست داد.وی افزود: ماکان احمدی سه ساله، سید علی احمدی پور ۳۲ ساله و احمد عباسی ۳۸ ساله مجروحان حادثه به بیمارستان نفت و ۲۲ بهمن مسجدسلیمان منتقل شدند. شهیار میرخشتی در پایان از فوت مرجان راکی ۳۰ ساله خبر داد.

نظر شما